Tovární tým nejúspěšnější světové automobilky je znám tím, že přes asi největší rozpočet mezi týmy F1 nemůže prorazit a stále se neřadí mezi špičkové stáje. Jarno Trulli neskrývá rozčarování a vůči zaměstnavateli byl v rozhovoru pro El Mundo až překvapivě kritický.
Ital přišel do týmu na konci sezony 2004 ze špičkového Renaultu a spolu s Ralfem Schumacherem se prodíral třemi ne právě úspěšnými sezonami. Práce pilota F1 ho v žádném případě nenudí, ale z výsledků už je otrávený.
„Je to frustrující, ale nedokázali jsme najít klíč k vítězství. Když jsem sem přišel v roce 2005, byla to velmi těžká sezona, ale nakonec se ukázalo, že z těch tří, co jsem tu, byla tou nejlepší. To jsem si tehdy ani neuměl představit, ale věci se vyvíjely jinak, než jsem očekával.“
Po odchodu Ralfa Schumachera bude sedačka v jednom závodním monopostu volná a Toyota by na ní ráda posadila dvojnásobného šampiona Alonsa. Trulli by vedle svého bývalého týmového kolegy rád znovu závodil, ale myslí si, že letošních jedenáct bodů je pro zisk jezdce jeho formátu přes veškeré peníze málo.
„Fernando musí jít v případě přestupu do špičkového týmu a chtít vítězné auto. S našimi jedenácti body to v žádném případě není naše situace.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.