Včerejší informace původem zřejmě od autosport.com, přinesla nečekané překvapení v souvislosti s plány nové stáje Prodrive. Podle posledních zpráv dohoda mezi týmem Davida Richardse a McLarenem Mercedes o používání starších monopostů z Wokingu padla.
Oficiální stanovisko k této věci nevydala ani jedna ze stran, informace však unikla z McLarenu. Výkonný ředitel McLaren F1 Martin Whitmarsh měl oznámit vedení stáje, že se více na přípravě spolupráce s Prodrive podílet nebudou.
Ačkoliv McLaren nikdy nepotvrdil přípravu smlouvy s Prodrive, ze slov Davida Richardse se vědělo, že ze tří továrních týmů se kterými hovořil, je McLaren tím nejžádanějším. Dokonce při GP Belgie zaznělo, že základní body smlouvy jsou dohodnuty, ale čeká se na dořešení otázek týkajících se legálnosti zákaznických šasi, jež je zatím v rozporu s platnou dohodou stájí.
A zdá se, že tohle bylo tím pravým kamenem úrazu. Její účinnost sice končí s 31. prosincem 2007, nová smlouva však není a ani Mezinárodní automobilová federace zatím možnost používání vozu jiného týmu v předpisech a pravidlech nezohlednila.
„Nemáme v tuto chvíli podepsánu žádnou smlouvu s jiným týmem. Jestliže si nějaká stáj přeje startovat v sezoně 2008 a není jisté, zda bude jeho počínání legální nebo nebude, je to základní otázka této stáje, nikoliv McLarenu," cituje autosport.com Rona Dennise, šéfa týmu McLaren Mercedes.
Odvolací orgán při Mezinárodní automobilové federaci se bude ve středu 24. října zabývat na svém zasedání legitimitou stáje Prodrive a její přípravy ke startu na základě kompletního nákupu závodního monopostu. Kromě McLarenu měl Richards údajně jednat i s Renaultem a některým třetím dosud nejmenovaným továrním týmem.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.