Včerejší informace původem zřejmě od autosport.com, přinesla nečekané překvapení v souvislosti s plány nové stáje Prodrive. Podle posledních zpráv dohoda mezi týmem Davida Richardse a McLarenem Mercedes o používání starších monopostů z Wokingu padla.
Oficiální stanovisko k této věci nevydala ani jedna ze stran, informace však unikla z McLarenu. Výkonný ředitel McLaren F1 Martin Whitmarsh měl oznámit vedení stáje, že se více na přípravě spolupráce s Prodrive podílet nebudou.
Ačkoliv McLaren nikdy nepotvrdil přípravu smlouvy s Prodrive, ze slov Davida Richardse se vědělo, že ze tří továrních týmů se kterými hovořil, je McLaren tím nejžádanějším. Dokonce při GP Belgie zaznělo, že základní body smlouvy jsou dohodnuty, ale čeká se na dořešení otázek týkajících se legálnosti zákaznických šasi, jež je zatím v rozporu s platnou dohodou stájí.
A zdá se, že tohle bylo tím pravým kamenem úrazu. Její účinnost sice končí s 31. prosincem 2007, nová smlouva však není a ani Mezinárodní automobilová federace zatím možnost používání vozu jiného týmu v předpisech a pravidlech nezohlednila.
„Nemáme v tuto chvíli podepsánu žádnou smlouvu s jiným týmem. Jestliže si nějaká stáj přeje startovat v sezoně 2008 a není jisté, zda bude jeho počínání legální nebo nebude, je to základní otázka této stáje, nikoliv McLarenu," cituje autosport.com Rona Dennise, šéfa týmu McLaren Mercedes.
Odvolací orgán při Mezinárodní automobilové federaci se bude ve středu 24. října zabývat na svém zasedání legitimitou stáje Prodrive a její přípravy ke startu na základě kompletního nákupu závodního monopostu. Kromě McLarenu měl Richards údajně jednat i s Renaultem a některým třetím dosud nejmenovaným továrním týmem.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.