Šéf týmu Toro Rosso Franz Tost uvedl v rozhovoru pro autosport.com, že není dosud jasné, s jakým vozem zahájí v příštím roce závodní sezonu.
„V tuto chvíli se zdá výhodnější začít novou sezonu se stávajícím vozem. Právě vyhodnocujeme situaci pro příští rok, ale ještě nejsme na 100% rozhodnuti, jak to uděláme." Váhání odůvodňuje šéf STR nedostatkem času na řádnou přípravu.
Tost je na své lidi hrdý i přesto, že na žádné skvělé výsledky stáj pohlížet nemůže a hlavními soupeři jsou Spyker a Super Aguri. „Lidé jsou velmi odhodlaní a musím říci, že jsme se hodně zlepšili, ale to nestačí, musíme to prokázat i výsledky."
Úspěšné vystoupení na okruhu Fuji je podle Rakušana výsledkem počasí a za suchých podmínek nelze boj o třetí místo reálně očekávat. Cílem pro Čínu a Brazílii zůstává posunout oba vozy do druhé části sobotní kvalifikace.
Oznámení o možném nasazení letošního vozu v prvních mimoevropských závodech roku 2008 nás překvapilo, neboť letošní sezonou končí platnost dohody o zákazu používání zákaznických šasi. Je zcela jasné, že Toro Rosso bude v budoucnu používat šasi stáje Red Bull Racing, slova Franze Tosta jsou tak poněkud nečekaná, a to i především díky končící smlouvě na odběr zákaznických motorů od Ferrari. Předpokládáme totiž, že v příštím roce bude ve startovním poli šest monopostů poháněných francouzskými motory.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.
Hollywoodská hvězda Brad Pitt usedl za volant monopostu Formule 1 od McLarenu – stalo se tak těsně před uvedením filmu F1 do kin, v němž herec ztvárňuje hlavní roli. Produkce tím pokračuje v nevídaném propojení filmového světa s vrcholovým motorsportem.
Sebastian Vettel by se mohl brzy vrátit do paddocku Formule 1 u týmu Red Bull. Jeho konkrétní role však zatím není známa.
Po smíšených výsledcích v Kanadě a Itálii čeká na Mercedes v Rakousku zásadní zkouška – vylepšené zadní zavěšení vozu W16 se postaví jedné z nejnáročnějších tratí kalendáře.