Sebastian Vettel z týmu Toro Rosso byl hvězdou i smutným hrdinou nedělní Grand Prix Japonska. Rozhovoru s jeho vinou vyřazeným Markem Webberem se nevyhnul, ale po konzultaci situace s polovičním majitelem stáje Bergerem je v pohodě.
„Všichni viděli, co se stalo. Je jasné, že jsem do Marka najet nechtěl, vždyť to nezničilo závod jen jemu, ale i mně samotnému,“ prohlásil s odstupem času mladý německý pilot.
Australan Webber ze sesterského Red Bull jezdil na druhé pozici a přestože můžeme pochybovat o proklamovaných vyhlídkách na vítězství, druhé místo bylo v případě spolehlivosti vozu skutečně reálné. Po kolizi a odstoupení byl logicky hodně naštvaný.
„Po závodě jsem šel za Markem a řekli jsme si jak to kdo viděl ze svého pohledu. Byl hodně naštvaný a moc jsme toho nenamluvili. Pak jsem ještě volal Gerhardu Bergerovi, který mi řekl, že mám zvednout hlavu a jít dál.“
Vettel přiznal, že po incidentu mu bylo příšerně, ale už večer usínal v pohodě.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.