Zástupci Asociace jezdců Grand Prix Mark Weber a Jarno Trulli se při včerejší tiskové konferenci zmínili o italské závodní dráze v souvislosti s bezpečností. Australan Webber byl o hodně kritičtější, než domácí Trulli.
„Bezpečnost na Monze je vždy na hranici," konstatoval Mark Webber. „Jezdíme zde v opravdu vysokých rychlostech. O tom není pochyb."
Webber si současně postěžoval, že změny k lepšímu se na okruhu dělají pomalu, neboť to odpovědným osobám dlouho trvá a není o navrhované změny velký zájem.
„S nájezdem do druhé šikany je to pravděpodobně vůbec nejnebezpečnější první kolo za suchých podmínek z celé sezony," dodal pilot Red Bull a vyzdvihl důležitost únikových zón i na případu havárie Lewise Hamiltona na Nürburgringu.
„Jestli ztratíte kontakt se štěrkem, je zbrzdění vozu velmi těžké. Parabolica je také na hraně a pokud se tam něco přihodí, náraz může být hodně tvrdý."
Trulli se svých krajanů diplomaticky zastal. Souhlasil s kolegou v nutnosti zvyšování bezpečnosti, ale připomněl, že únikové zóny nejsou menší, než na jiných tratích.
„Problém je ve zmíněné rychlosti, díky ní je potřeba větších zón, ale lidé zde pracují velmi tvrdě na zlepšení bezpečnosti a proti loňskému roku jsme o hodně spokojenější."
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.