Zástupci Asociace jezdců Grand Prix Mark Weber a Jarno Trulli se při včerejší tiskové konferenci zmínili o italské závodní dráze v souvislosti s bezpečností. Australan Webber byl o hodně kritičtější, než domácí Trulli.
„Bezpečnost na Monze je vždy na hranici," konstatoval Mark Webber. „Jezdíme zde v opravdu vysokých rychlostech. O tom není pochyb."
Webber si současně postěžoval, že změny k lepšímu se na okruhu dělají pomalu, neboť to odpovědným osobám dlouho trvá a není o navrhované změny velký zájem.
„S nájezdem do druhé šikany je to pravděpodobně vůbec nejnebezpečnější první kolo za suchých podmínek z celé sezony," dodal pilot Red Bull a vyzdvihl důležitost únikových zón i na případu havárie Lewise Hamiltona na Nürburgringu.
„Jestli ztratíte kontakt se štěrkem, je zbrzdění vozu velmi těžké. Parabolica je také na hraně a pokud se tam něco přihodí, náraz může být hodně tvrdý."
Trulli se svých krajanů diplomaticky zastal. Souhlasil s kolegou v nutnosti zvyšování bezpečnosti, ale připomněl, že únikové zóny nejsou menší, než na jiných tratích.
„Problém je ve zmíněné rychlosti, díky ní je potřeba větších zón, ale lidé zde pracují velmi tvrdě na zlepšení bezpečnosti a proti loňskému roku jsme o hodně spokojenější."
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.