Zástupci Asociace jezdců Grand Prix Mark Weber a Jarno Trulli se při včerejší tiskové konferenci zmínili o italské závodní dráze v souvislosti s bezpečností. Australan Webber byl o hodně kritičtější, než domácí Trulli.
„Bezpečnost na Monze je vždy na hranici," konstatoval Mark Webber. „Jezdíme zde v opravdu vysokých rychlostech. O tom není pochyb."
Webber si současně postěžoval, že změny k lepšímu se na okruhu dělají pomalu, neboť to odpovědným osobám dlouho trvá a není o navrhované změny velký zájem.
„S nájezdem do druhé šikany je to pravděpodobně vůbec nejnebezpečnější první kolo za suchých podmínek z celé sezony," dodal pilot Red Bull a vyzdvihl důležitost únikových zón i na případu havárie Lewise Hamiltona na Nürburgringu.
„Jestli ztratíte kontakt se štěrkem, je zbrzdění vozu velmi těžké. Parabolica je také na hraně a pokud se tam něco přihodí, náraz může být hodně tvrdý."
Trulli se svých krajanů diplomaticky zastal. Souhlasil s kolegou v nutnosti zvyšování bezpečnosti, ale připomněl, že únikové zóny nejsou menší, než na jiných tratích.
„Problém je ve zmíněné rychlosti, díky ní je potřeba větších zón, ale lidé zde pracují velmi tvrdě na zlepšení bezpečnosti a proti loňskému roku jsme o hodně spokojenější."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.