ITÁLIE - PREVIEW; O nadcházejícím víkendu se kolotoč Formule 1 přesune na další závodní dráhu, patřící do zlatého fondu F1. Monza má neopakovatelnou atmosféru a spolu s Monakem náleží mezi poslední okruhy, které byly nejen téměř pravidelnými účastníky kalendáře, ale nedoznaly výrazných změn tvaru.
Zatímco je městské Monte Carlo technickým a nejpomalejším závodním okruhem, Monza je naopak na druhé straně škály tratí. Jedná se o okruh, na kterém monoposty v současné době dosahují nejvyšší průměrné rychlosti. Zvítězit zde je snem každého pilota F1, ale ten kdo zvítězil v Monze tvrdí, že vítězství před italský publikem je něco speciálního. Zvláště pokud jste právě vystoupili z vozu Ferrari.
Díky vysokorychlostní charakteristice přijely všechny stáje s aerodynamickým balíkem zaměřeným na malý přítlak. Favoritem víkendu jsou čtyři monoposty dvou stájí. Rozhodovat by se mělo mezi domácím Ferrari a britsko německým McLaren Mercedes, stájemi, které si rozdělily všechna letošní vítězství. Dráha by pak měla více vyhovovat Ferrari s delším rozvorem náprav, ale nedávné testy ukázaly, že McLaren rozhodně nepřijíždí se skloněnými hlavami.
Do souboje titánů mohou promluvit ale i skutečnosti odehrávající se mimo dráhu. Mezinárodní automobilová federace FIA znovu pozvala stáj McLaren před svoji komisi vyšetřující špionážní aféru Ferrari - McLaren se zdůvodněním zjištění nových skutečností. Také vnitrotýmový duel Alonso - Hamilton by mohl stříbrným poněkud zkomplikovat soustředění.
O pozici třetího a čtvrtého týmu zřejmě není pochyb a vozy BMW Sauber i Renault jsou očekávány na místech mezi vedoucím duem a silným středem závodního pole tvořeným Williamsem, Toyotou a Red Bull. Díky stále vyšší spolehlivosti lze čekat, že ani na těžkém okruhu v Itálii nebude příliš jezdců nuceno opustit svůj monopost ještě před šachovnicí. I proto je pro stáje středu pole zisk bodu stále těžším úkolem. Bodové rozestupy jsou minimální, proto nelze zaváhání připustit.
Soustředění médií nesporně bude upnuto znovu na Spyker, jenž má nového vlastníka a kromě toho i téměř nový monopost. Vůz představí široké veřejnosti poprvé právě v Itálii a přes opatrná vyjádření vedení by měl minimálně Adrian Sutil bojovat o vyšší pozice. Od nového vozu se však zázrak zřejmě čekat nedá, proto by neměla být očekávání přehnaná.
Rozhodně nás však čeká další napínavý víkend a doufejme, že i krásný sportovní zážitek...
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.