ITÁLIE - PREVIEW; O nadcházejícím víkendu se kolotoč Formule 1 přesune na další závodní dráhu, patřící do zlatého fondu F1. Monza má neopakovatelnou atmosféru a spolu s Monakem náleží mezi poslední okruhy, které byly nejen téměř pravidelnými účastníky kalendáře, ale nedoznaly výrazných změn tvaru.
Zatímco je městské Monte Carlo technickým a nejpomalejším závodním okruhem, Monza je naopak na druhé straně škály tratí. Jedná se o okruh, na kterém monoposty v současné době dosahují nejvyšší průměrné rychlosti. Zvítězit zde je snem každého pilota F1, ale ten kdo zvítězil v Monze tvrdí, že vítězství před italský publikem je něco speciálního. Zvláště pokud jste právě vystoupili z vozu Ferrari.
Díky vysokorychlostní charakteristice přijely všechny stáje s aerodynamickým balíkem zaměřeným na malý přítlak. Favoritem víkendu jsou čtyři monoposty dvou stájí. Rozhodovat by se mělo mezi domácím Ferrari a britsko německým McLaren Mercedes, stájemi, které si rozdělily všechna letošní vítězství. Dráha by pak měla více vyhovovat Ferrari s delším rozvorem náprav, ale nedávné testy ukázaly, že McLaren rozhodně nepřijíždí se skloněnými hlavami.
Do souboje titánů mohou promluvit ale i skutečnosti odehrávající se mimo dráhu. Mezinárodní automobilová federace FIA znovu pozvala stáj McLaren před svoji komisi vyšetřující špionážní aféru Ferrari - McLaren se zdůvodněním zjištění nových skutečností. Také vnitrotýmový duel Alonso - Hamilton by mohl stříbrným poněkud zkomplikovat soustředění.
O pozici třetího a čtvrtého týmu zřejmě není pochyb a vozy BMW Sauber i Renault jsou očekávány na místech mezi vedoucím duem a silným středem závodního pole tvořeným Williamsem, Toyotou a Red Bull. Díky stále vyšší spolehlivosti lze čekat, že ani na těžkém okruhu v Itálii nebude příliš jezdců nuceno opustit svůj monopost ještě před šachovnicí. I proto je pro stáje středu pole zisk bodu stále těžším úkolem. Bodové rozestupy jsou minimální, proto nelze zaváhání připustit.
Soustředění médií nesporně bude upnuto znovu na Spyker, jenž má nového vlastníka a kromě toho i téměř nový monopost. Vůz představí široké veřejnosti poprvé právě v Itálii a přes opatrná vyjádření vedení by měl minimálně Adrian Sutil bojovat o vyšší pozice. Od nového vozu se však zázrak zřejmě čekat nedá, proto by neměla být očekávání přehnaná.
Rozhodně nás však čeká další napínavý víkend a doufejme, že i krásný sportovní zážitek...
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.