Ekologie je krásné slovíčko a stále častěji používané. I když jsou důvody jeho použití častokrát zcela důvodné, chovat se k životnímu prostředí přátelštěji je povinností každého jednoho člověka.
I ve Formuli 1 se v poslední době hraje na ekologii. Honda přišla s novým pojetím designu svého vozu, bohužel se ale současně vytratila z bodovaných pozic. Mezinárodní automobilová federace plánuje opatření vedoucí Formuli 1 k šetrnějšímu sportu vůči životnímu prostředí.
A právě na tuto notu si zahráli i techničtí představitelé Renaultu, kteří odsuzují podobně jako další osobnosti F1 plýtvání benzínem při souboji o pole position v posledním dějství současné kvalifikace.
„Projíždění paliva za cílem co nejvíce odlehčit vůz je k ničemu a zbytečné. S ohledem na životní prostředí je to špatně od začátku do konce,“ prohlásil v Monze technický ředitel Bob Bell.
„Cílené spalování paliva je chybou a budeme o tom zítra jednat,“ slíbil už ve středu večer jeho kolega šéfinženýr Pat Symonds.
Harmonogram kvalifikací prošel za poslední roky několika zásadními úpravami a současný vyřazovací systém je poměrně oblíbený, především u diváků. Pouze na části předcházející poslednímu letmému kolu deseti nejrychlejších se soustředí dlouhodobě kritika. Bude nalezeno lepší řešení?
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.