Ekologie je krásné slovíčko a stále častěji používané. I když jsou důvody jeho použití častokrát zcela důvodné, chovat se k životnímu prostředí přátelštěji je povinností každého jednoho člověka.
I ve Formuli 1 se v poslední době hraje na ekologii. Honda přišla s novým pojetím designu svého vozu, bohužel se ale současně vytratila z bodovaných pozic. Mezinárodní automobilová federace plánuje opatření vedoucí Formuli 1 k šetrnějšímu sportu vůči životnímu prostředí.
A právě na tuto notu si zahráli i techničtí představitelé Renaultu, kteří odsuzují podobně jako další osobnosti F1 plýtvání benzínem při souboji o pole position v posledním dějství současné kvalifikace.
„Projíždění paliva za cílem co nejvíce odlehčit vůz je k ničemu a zbytečné. S ohledem na životní prostředí je to špatně od začátku do konce,“ prohlásil v Monze technický ředitel Bob Bell.
„Cílené spalování paliva je chybou a budeme o tom zítra jednat,“ slíbil už ve středu večer jeho kolega šéfinženýr Pat Symonds.
Harmonogram kvalifikací prošel za poslední roky několika zásadními úpravami a současný vyřazovací systém je poměrně oblíbený, především u diváků. Pouze na části předcházející poslednímu letmému kolu deseti nejrychlejších se soustředí dlouhodobě kritika. Bude nalezeno lepší řešení?
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.