Původní Spyker F8-VII Ferrari je minulostí, tým sídlící v Silverstone připravil pro nadcházející závod v Itálii kompletně přepracovaný vůz specifikace B. Technický ředitel Mike Gascoyne netají optimismus. Jsou ambice opodstatněné? A z čeho pramení?
Renomovaný Gascoyne přiznal, že kompletní přestavba vozu uprostřed sezony není pro žádný tým snadným krokem, ani pro špičkový, natož pro Spyker. Zvolený krok byl však nezbytný proto, aby se novinky a zlepšení vůbec mohly projevit. Kromě monokoku a nosu vozu je vše nové nebo modifikované. Radikálních změn doznaly jak mechanické systémy, tak aerodynamika. Některé věci jsou konstruovány tak, že půjde už o test pro sezónu nadcházející.
Z mechanických systémů doznala změny zadní náprava. Dosavadní tlumiče rotační nahradily tlumiče lineární, převodovka je navržena už podle předpisů pro rok 2008, kdy musí vydržet minimálně čtyři závody. Optimalizována byla i poloha motoru a systém chlazení.
V oblasti aerodynamiky byly úpravy také zásadní, přední a zadní spoiler, podlaha, bočnice, prvky usměrňující proudění vzduchu kolem vozu i zadní difuzér. Tým koupil starší aerodynamický tunel od Hondy v Brackley a Gascoyne ocenil jeho výhody. V plánu je dokonce 24hodinový provoz, aby se vývojový program dostatečně zrychlil.
„Pro každý ze zbývajících závodů sezony budeme mít něco nového. Po skončení sezony 2007 se ihned rozběhne práce na testech dílů pro vůz na sezonu 2008.“
A jaké jsou úvodem zmiňované cíle stáje, která měla až dosud v letošní sezoně předplaceny poslední místa startovního roštu? „Určitě chceme zrychlit a chtěli bychom bojovat ve středu pole. Auto ale musíme teprve začít ladit, přesto od nás můžete čekat zlepšení konkurenceschopnosti.“
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.