Původní Spyker F8-VII Ferrari je minulostí, tým sídlící v Silverstone připravil pro nadcházející závod v Itálii kompletně přepracovaný vůz specifikace B. Technický ředitel Mike Gascoyne netají optimismus. Jsou ambice opodstatněné? A z čeho pramení?
Renomovaný Gascoyne přiznal, že kompletní přestavba vozu uprostřed sezony není pro žádný tým snadným krokem, ani pro špičkový, natož pro Spyker. Zvolený krok byl však nezbytný proto, aby se novinky a zlepšení vůbec mohly projevit. Kromě monokoku a nosu vozu je vše nové nebo modifikované. Radikálních změn doznaly jak mechanické systémy, tak aerodynamika. Některé věci jsou konstruovány tak, že půjde už o test pro sezónu nadcházející.
Z mechanických systémů doznala změny zadní náprava. Dosavadní tlumiče rotační nahradily tlumiče lineární, převodovka je navržena už podle předpisů pro rok 2008, kdy musí vydržet minimálně čtyři závody. Optimalizována byla i poloha motoru a systém chlazení.
V oblasti aerodynamiky byly úpravy také zásadní, přední a zadní spoiler, podlaha, bočnice, prvky usměrňující proudění vzduchu kolem vozu i zadní difuzér. Tým koupil starší aerodynamický tunel od Hondy v Brackley a Gascoyne ocenil jeho výhody. V plánu je dokonce 24hodinový provoz, aby se vývojový program dostatečně zrychlil.
„Pro každý ze zbývajících závodů sezony budeme mít něco nového. Po skončení sezony 2007 se ihned rozběhne práce na testech dílů pro vůz na sezonu 2008.“
A jaké jsou úvodem zmiňované cíle stáje, která měla až dosud v letošní sezoně předplaceny poslední místa startovního roštu? „Určitě chceme zrychlit a chtěli bychom bojovat ve středu pole. Auto ale musíme teprve začít ladit, přesto od nás můžete čekat zlepšení konkurenceschopnosti.“
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.
Kvůli místním předpisům nebude tým Stake F1 závodit pod svým obvyklým názvem během Velké ceny Nizozemska na okruhu Zandvoort. Tým tak dočasně upraví své označení, aby vyhověl regulacím platným v zemi pořadatele.
Film Brada Pitta z prostředí F1 by se měl podle zpráv objevit na digitálních platformách ještě tento měsíc. Fanoušci tak dostanou příležitost sledovat očekávaný titul online.
Čtyřnásobný mistr světa Alain Prost během Festivalu rychlosti v Goodwoodu otevřeně chválil Oscara Piastriho.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.