Defekt pneumatiky je tím posledním, co by si monopolní dodavatel plášťů pro monoposty F1 přál. Bridgestone proto věnuje vyšetření příčiny nedělních problémů jezdce McLarenu velkou pozornost. Roztrhaná guma byla převezena přímo do Japonska.
První zkoumání podle výrobce odhalilo, že nebyla před prasknutím poškozena úlomkem jiného závodního vozu. Přiklání se však k příčině nazývané v angličtině “chunking“.
Jedná se o kousky pláště, které se například při dlouhotrvajícím smykovém tření o vozovku deformují do útvarů vystupujících nad rovinu pláště. Ty nejenže způsobují vibrace a nižší grip, ale mohou poškodit pneumatiku takzvanou delaminací, což je v podstatě rozložení vrstev gumy nečekaně působící silou, například rázy ve vysoké rychlosti.
„Lewis trpěl vysokou nedotáčivostí v osmé zatáčce, což eliminoval tím, že kola více otáčel do zatáčky,“ vysvětlil nejnovější hypotézu Bridgestone šéf vývoje pro motorsport Hamashima v rozhovoru pro autosport.com. „Při tvrdém brzdění do deváté zatáčky se zřejmě utvořil útvar, který poté způsobil rozložení vrstev gumy a její destrukci.“
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.