Defekt pneumatiky je tím posledním, co by si monopolní dodavatel plášťů pro monoposty F1 přál. Bridgestone proto věnuje vyšetření příčiny nedělních problémů jezdce McLarenu velkou pozornost. Roztrhaná guma byla převezena přímo do Japonska.
První zkoumání podle výrobce odhalilo, že nebyla před prasknutím poškozena úlomkem jiného závodního vozu. Přiklání se však k příčině nazývané v angličtině “chunking“.
Jedná se o kousky pláště, které se například při dlouhotrvajícím smykovém tření o vozovku deformují do útvarů vystupujících nad rovinu pláště. Ty nejenže způsobují vibrace a nižší grip, ale mohou poškodit pneumatiku takzvanou delaminací, což je v podstatě rozložení vrstev gumy nečekaně působící silou, například rázy ve vysoké rychlosti.
„Lewis trpěl vysokou nedotáčivostí v osmé zatáčce, což eliminoval tím, že kola více otáčel do zatáčky,“ vysvětlil nejnovější hypotézu Bridgestone šéf vývoje pro motorsport Hamashima v rozhovoru pro autosport.com. „Při tvrdém brzdění do deváté zatáčky se zřejmě utvořil útvar, který poté způsobil rozložení vrstev gumy a její destrukci.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.