Francouzský tým neprožívá letos dobrou sezonu, ale v příštím roce to bude jiné. Flavio Briatore však nepatří k těm, kdo slibují bez záruky, má tedy skutečně Renault připravené v rukávu nějaké to eso?
V italské Monze dnes startují po dlouhé době testy a Renault na rychlém okruhu použije svůj letošní monopost osazený standardní elektronickou řídící jednotkou. Přestože si vedení stájí F1 stěžovalo v Turecku na skutečnost, že ECU bude dodávat McLaren Electronic Systems, Renault neponechává nic náhodě a ve složité přípravě má před konkurencí údajně náskok. Po testu zařízení na brzdě a rovném úseku je na řadě závodní okruh.
Technický ředitel Renaultu Bell ví pouze o Ferrari, které má v přípravě na důležitou změnu pro příští rok jen malou časovou ztrátu. „Že se věnujeme přípravě standardní ECU nesouvisí s tím, že nejsme v letošní sezoně úplně ve formě, rozhodně to není malá drobnost. Představuje to ohromné množství času a práce a jsme pyšní na to, že ji můžeme v Monze už testovat přímo na dráze. Díky tomu máme proti ostatním výhodu."
Podle Bella si hodně lidí myslí, že jde jen o černou skříňku, ale ve skutečnosti je to špička ledovce. Je to o elektronických a mechanických systémech ve voze, které s ECU přímo souvisí. Nelze vyvíjet nový vůz bez znalosti souvislostí a zákonitostí vztahujících se k řídící jednotce.
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.
Russell vstoupil do víkendu na Red Bull Ringu ve velkém stylu, po vítězství v úvodním tréninku ukázal, že Kanada nebyla jen jednorázový záblesk.
Po nedávné kolizi na Velké ceně Kanady Lando Norris a Oscar Piastri zdůraznili, že mezi nimi v McLarenu nedošlo k žádným změnám v pravidlech spolupráce. Oba jezdci označili diskuze o incidentu za konstruktivní a prohlásili, že vztahy v týmu zůstávají v pořádku.
Před Velkou cenou Rakouska působil Max Verstappen na tiskové konferenci nezvykle zaraženě. Většinu dotazů odbyl slovy „bez komentáře“.
Tým Ferrari chystá klíčové technické novinky, které nasadí během nadcházejících Velkých cen Rakouska a Velké Británie, ve snaze zintenzivnit boj o čelo šampionátu.
Ferrari letos zažívá sezonu plnou výkyvů, kdy se střídají momenty naděje s frustracemi. Charles Leclerc i Lewis Hamilton čelí rozdílným osudům, ale oba se zatím marně snaží najít stabilní formu, která by italské stáji umožnila pravidelně bojovat na čele.
Red Bull přiveze do Rakouska vylepšení vozu RB21, které by mělo posílit Verstappenovy šance v boji o titul. Další fáze upgradu se chystá už o týden později v Silverstonu.