Francouzský tým neprožívá letos dobrou sezonu, ale v příštím roce to bude jiné. Flavio Briatore však nepatří k těm, kdo slibují bez záruky, má tedy skutečně Renault připravené v rukávu nějaké to eso?
V italské Monze dnes startují po dlouhé době testy a Renault na rychlém okruhu použije svůj letošní monopost osazený standardní elektronickou řídící jednotkou. Přestože si vedení stájí F1 stěžovalo v Turecku na skutečnost, že ECU bude dodávat McLaren Electronic Systems, Renault neponechává nic náhodě a ve složité přípravě má před konkurencí údajně náskok. Po testu zařízení na brzdě a rovném úseku je na řadě závodní okruh.
Technický ředitel Renaultu Bell ví pouze o Ferrari, které má v přípravě na důležitou změnu pro příští rok jen malou časovou ztrátu. „Že se věnujeme přípravě standardní ECU nesouvisí s tím, že nejsme v letošní sezoně úplně ve formě, rozhodně to není malá drobnost. Představuje to ohromné množství času a práce a jsme pyšní na to, že ji můžeme v Monze už testovat přímo na dráze. Díky tomu máme proti ostatním výhodu."
Podle Bella si hodně lidí myslí, že jde jen o černou skříňku, ale ve skutečnosti je to špička ledovce. Je to o elektronických a mechanických systémech ve voze, které s ECU přímo souvisí. Nelze vyvíjet nový vůz bez znalosti souvislostí a zákonitostí vztahujících se k řídící jednotce.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.