Závodní kokpit Formule 1 je cílem prakticky všech začínajících jezdců. Někteří o něm jen sní, někteří mu zůstali na dosah, někteří si ho několikrát vyzkoušeli a jiným bylo dopřáno v něm odjet až dvě stovky závodů. Jak patřit k těm posledním?
Syn trojnásobného šampiona Formule 1 Nelson Piquet junior působí v tuto chvíli jako testman Renaultu, do kterého nastoupil po porážce v duelu s Hamiltonem v GP2. Jeho jméno padlo nedávno v souvislosti s náhradou propuštěného Alberse ve Spykeru.
„Celý život jsem dřel a nedělal jsem to proto, abych jezdil na konci startovního pole,“ říká ke svým ambicím mladý Brazilec, jenž je pro příští rok spojován s týmy Renault a Williams. „Říká se, že se má začínat ve slabším týmu a získat zkušenosti, ale Lewis Hamilton prokázal, že je to přežitek.“
Piquet dodává, že než závodit za Spyker, raději testuje pro Renault, neboť se ve velké stáji dozví více o celém dění kolem působení v šampionátu, ať už ve věci vozu nebo zákulisí.
„O smlouvě nerozhodují jen schopnosti jezdce, ale i politika, neboť někteří lidé jsou ochotni za kokpit udělat cokoliv.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.