Včerejší rozhodnutí ve věci špionážní aféry mezi týmy McLaren a Ferrari vyvolalo překvapené reakce u drtivé většiny příznivců italské stáje a přirozeně i Maranello se ke stanovisku Světové motoristické rady vyjádřilo.
Obviněný McLaren byl po pěti hodinách slyšení shledán orgánem FIA vinným, ale pro chybějící důkazy, že tajně získané informace od Ferrari použil na svém voze, nebyl žádným způsobem potrestán.
I přes diplomatickou formulaci tiskové zprávy z Maranella je patrno velké rozhořčení. „Pro Ferrari je nepochopitelné, že porušení základních principů sportovního jednání není důvodem pro uložení sankcí. Dnešní rozhodnutí je precedentem a výrazně snižuje kredit Formule 1.“
Podle Italů měl McLaren jejich materiály dlouhou dobu a má je k dispozici i nadále. „Světová motoristická rada tak ukázala, že vlastnit a využívat po několik měsíců materiály nejvyššího utajení, které stáji McLaren Mercedes nepatří, není důvodem pro uložení trestu.“
Zvláště alarmující je pak skutečnost, že se tak děje v F1, kde mohou rozhodovat i malé detaily. Ferrari bude i nadále pokračovat v soudním řízení v Itálii a Velké Británii.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.