Týmové příkazy jsou po kritice Ferrari za jejich používání ve prospěch Michaela Schumachera zakázány v platných pravidlech. Při včerejším závodě v Monaku je zřejmě použil McLaren a FIA začala případ vyšetřovat.
Netřeba asi připomínat oč šlo, šéf týmu McLaren Mercedes Ron Dennis otevřeně přiznal, že nařídil Alonsovi i Hamiltonovi po první zastávce v boxech udržet vozy na trati a dojet bezpečně do cíle. Británie mu ale nyní vyčítá, že zvýhodnil dvojnásobného šampiona a nedal Hamiltonovi šanci vyhrát.
„Kdokoliv z nich mohl vyhrát, nevím jaká byla naše skutečná rychlost, ale vím, že oba mohli jet ještě rychleji. Zpomalit je bylo nebezpečné, neboť je pak těžší udržet soustředění, ale je to má práce," reaguje Dennis, jehož tým získal včera cenné double ve velmi prestižním závodě.
22letý Hamilton měl po závodě s protaženou tváří pronést, že se ani příliš nediví, neboť má na voze dvojku, je proto týmovou dvojkou. „Lewis je zklamaný a frustrovaný, ale tvářil by se jinak, pokud by bylo pořadí včera obrácené a vyhrál by závod on. Nikoho nezvýhodňujeme a bude ještě mnoho příležitostí, kde dostanou volnou ruku, ulice Monte Carla však nejsou tímto případem."
Dennis ještě vysvětlil, že pokud by došlo ke kolizi jeho vozů navzájem mezi sebou, což je při předjíždění podobně rychlých monopostů na úzkém okruhu nanejvýš pravděpodobné, všichni by se ptali, který idiot ten tým řídí.
Včerejším případem se začala zabývat i Mezinárodní automobilová federace, která nyní bude posuzovat, zda příkaz vedení stáje byl v souladu nebo v rozporu s pravidly. Šéf McLarenu odmítá, že by porušil příslušné ustanovení, nešlo o týmovou režii ve prospěch Alonsa, šlo o závodní taktiku týmu. „Nemám s tím problém, mám čisté svědomí."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.