Prezident Mezinárodní automobilové federace Max Mosley včera v Monaku upozornil na poněkud opomíjenou skutečnost. Závody při umělém osvětlení a nové okruhy v městských ulicích nebyly zatím schváleny, a to přesto, že s nimi Bernie Ecclestone na příští rok počítá.
Mistr E plánuje už příští rok debut závodu pro Evropu ve výhodnějších hodinách, který by se proto konal v asijských destinacích za umělého osvětlení.
„Zatím pro to nejsou ani žádná kritéria, předpisy. FIA nepovolí noční závody, pokud nebude dostatečně zajištěna bezpečnost ve všech směrech a oblastech."
Co se týče houfně plánovaných městských okruhů, také zde je Mosley velmi opatrný a varuje, že všechny nové okruhy uvnitř měst musí mít podobné bezpečnostní opatření, především únikové zóny jsou tím myšleny, jako okruhy budované na zelené pláni za městy.
„Monako je v F1 70 nebo 80 let, je to výjimka."
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.