Včera se v Monaku na tiskové konferenci čtyři šéfové továrních týmů shodli na tom, že poslední kroky ze strany FIA přinesly co slibovaly, ale v oblasti pátečních tréninků se postavil Mario Theissen z BMW proti ostatním.
Nick Fry (Honda), Mario Theissen (BMW Sauber), Jean Todt (Ferrari) a Ron Dennis (McLaren) se v podstatě shodli na tom, že požadavek na spolehlivost motorů pro dva závody a jediný dodavatel pneumatik stabilizovalo neustále prudce rostoucí náklady. „Poslední změny z F1 levný sport neudělají, ale pomohly ke snížení jejich prudkého nárůstu,“ prohlásil Jean Todt z Ferrari.
Pouze šéf Hondy si za sebe neodpustil poznámku, že logické soustředění hlavně na aerodynamiku přineslo stáji z Brackley potíže, které však řeší. „Je však otázkou, zda poznatky získané v oblasti aerodynamiky mají nějaký význam pro svět za branou F1.“
Startovní pole je nyní také podstatně vyrovnanější, což byl další cíl posledních opatření ze strany Mezinárodní automobilové federace. Ztráta posledních vozů na jedno kolo je v současnosti asi poloviční.
Změnu pátečních tréninků na testy bez omezení ze strany motorů a odjetých kilometrů si chválili všichni vyjma šéfa BMW Sauberu. „Původně jsme předpokládali, že zde dostanou šanci mladí jezdci, skutečnost je ale jiná, testují závodníci.“
Reakce šéfa McLarenu byla ale výstižná a jasná: „Hlavním cílem bylo dostat na dráhu auta a ne abychom stáli v boxech a šetřili motory. Pátky slouží jako příprava závodních jezdců na Grand Prix, mladíci mohou získávat zkušenosti při testech mimo závodní víkendy.“
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.