Včera se v Monaku na tiskové konferenci čtyři šéfové továrních týmů shodli na tom, že poslední kroky ze strany FIA přinesly co slibovaly, ale v oblasti pátečních tréninků se postavil Mario Theissen z BMW proti ostatním.
Nick Fry (Honda), Mario Theissen (BMW Sauber), Jean Todt (Ferrari) a Ron Dennis (McLaren) se v podstatě shodli na tom, že požadavek na spolehlivost motorů pro dva závody a jediný dodavatel pneumatik stabilizovalo neustále prudce rostoucí náklady. „Poslední změny z F1 levný sport neudělají, ale pomohly ke snížení jejich prudkého nárůstu,“ prohlásil Jean Todt z Ferrari.
Pouze šéf Hondy si za sebe neodpustil poznámku, že logické soustředění hlavně na aerodynamiku přineslo stáji z Brackley potíže, které však řeší. „Je však otázkou, zda poznatky získané v oblasti aerodynamiky mají nějaký význam pro svět za branou F1.“
Startovní pole je nyní také podstatně vyrovnanější, což byl další cíl posledních opatření ze strany Mezinárodní automobilové federace. Ztráta posledních vozů na jedno kolo je v současnosti asi poloviční.
Změnu pátečních tréninků na testy bez omezení ze strany motorů a odjetých kilometrů si chválili všichni vyjma šéfa BMW Sauberu. „Původně jsme předpokládali, že zde dostanou šanci mladí jezdci, skutečnost je ale jiná, testují závodníci.“
Reakce šéfa McLarenu byla ale výstižná a jasná: „Hlavním cílem bylo dostat na dráhu auta a ne abychom stáli v boxech a šetřili motory. Pátky slouží jako příprava závodních jezdců na Grand Prix, mladíci mohou získávat zkušenosti při testech mimo závodní víkendy.“
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.