Tato otázka je možná nyní ještě poněkud předčasná, přesto se jí zabývá jeden z favoritů nedělního monackého závodu. Která ze dvou možností může být pro zisk prestižního vítězství vhodnější, leží už nějakou dobu v hlavě Lewisi Hamiltonovi.
Britský hrdina je řazen mezi horké kandidáty na zisk letošního titulu, ostatně vede i průběžné pořadí jezdců. Při posledním závodě ve Španělsku sice v kvalifikaci nezazářil, ale v závodě mu zpočátku těžší auto důsledkem většího množství benzínu v nádržích umožnilo získat poměrně bezpečně další cenné druhé místo.
„Nejsem si vůbec jistý, neboť někdy vám agresivní strategie může přinést výhodu a dostat vás výše. V Barceloně se však ukázalo, že delší první stint pracoval v můj prospěch, je proto těžké volit."
Monako je však specifické i tím, že se na něm nedá prakticky vůbec předjíždět a pole position, či první řada jsou o to důležitějšími. „Po čtvrtku budeme vědět více, ale předpokládám, že nejdůležitější bude první startovní pozici a doufám, že budu mít možnost o ni skutečně bojovat."
Pilot McLarenu si uvědomuje i druhou stránku legendární tratě, díky svodidlům a minimálním únikovým zónám je okruh náročný na soustředění a neumožňuje žádnou chybu.
„V Monaku musíte být pozornější než kdekoliv jinde, přitom jedete celý závod jako by šlo o letmé kolo v kvalifikaci."
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.