Jenson Button byl do konce minulého roku hlavní nadějí Britů do boje o titul mistra světa. Letos se náhle objevil Hamilton a Button s Hondou upadl téměř do zapomnění.
Honda má problémy a podle různých informací ze zákulisí týmu je na vině technický ředitel Shuhei Nakamoto. Podle šeptajících inženýrů nemá žádné zkušenosti s technickými aspekty Formule 1 a současná forma vozu je logickým výsledkem.
Nakamoto nahradil poměrně nečekaně na postu technického ředitele v loňské sezoně Geoffreyho Willise. Pozdější Buttonovo vítězství s vyladěným vozem konstruovaným ještě Willisem přineslo slávu Nakamotovi, ale Japoncova vlastní práce, letošní vůz RA107, je naprostým propadákem.
Časopis F1 Racing se pozastavil nad tím, jak ovlivní osudy mnoha lidí čistě soukromé zájmy jedinců právě na případě Nakamota. Zatímco nemá zkušenosti s řízením rozsáhlého a specifického technického oddělení týmu F1, má úzké podnikatelské kontakty s prezidentem a CEO Hondy Takeo Fukuim.
Přirozeně je nejednodušší říci, že za problémy může ten, kdo nese odpovědnost. Chyby se ale dělají i ve Formuli 1, Nakamoto má tedy asi jedinou příležitost, aby očistil své jméno. Kompletně revidovaná RA107 bude poprvé závodit v Kanadě a měly by přijít výsledky.
Button má s Hondou smlouvu do konce sezony 2008, ale už nyní se spekuluje nad tím, že pokud se tým od Kanady nezlepší, bude si hledat angažmá u konkurence i za cenu dalšího porušení smlouvy...
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.