Tým japonské automobilky je bezesporu největším zklamáním letošní sezony a zatímco Super Aguri s loňským šasi Hondy boduje, oba vozy tovární stáje pravidelně okupují místa závěru pole.
Když získal při GP Španělska Takuma Sato první bod Super Aguri v F1 za osmé místo, musel se chtě nechtě k situaci vyjádřit i šéf Hondy Nick Fry.
„Super Aguri patří do rodiny Honda a já osobně jsem měl z jejich prvního bodu velkou radost, neboť odvádí zatraceně dobrou práci. Na straně druhé z toho vůbec ale radost nemám, neboť poráží naše jezdce,“ konstatoval rozdílné pohledy na věc Brit.
Předpokládá však, že se situace brzy znovu obrátí a béčkový tým bude sledovat zadní spoilery vozů áčkového. F1 je totiž známa svým překotným vývojem a Super Aguri s omezeným zázemím nebude schopné držet krok ve vývoji s Hondou.
Chtěl tím snad Fry naznačit, že Super Aguri bude pro příště dostávat aktuální nové věci, jako třeba převodovku z uhlíkových vláken bez ztráty přenosu výkonu, s výrazně větším časovým zpožděním než v současnosti?
Foto: Honda Racing F1
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.