Těžko s odstupem času a jen z televizních záběrů soudit, ale válečná sekera již byla vykopána. Massa ukázal, že z dvojnásobného šampiona nemá obavy a v cestě za titulem půjde i do rizika.
Dvojnásobný šampion Alonso byl po závodě a výletu mimo trať rád i za třetí místo, ale neodpustil si kritiku na to, že mu Massa nenechal žádné místo, když se ho snažil předjet. „Pokud se podíváte na bok mého vozu, uvidíte zcela jasně, že jsem byl půl vozu před ním, a to svědčí o tom, kdo byl v zatáčce první a kdo mohl volit stopu. Myslím si ale, že při boji o titul je tak agresivní jízda v první zatáčce nerozumná a nechápu to. V 99% případů totiž taková kolize končí odstoupením ze závodu pro oba vozy."
Massa je však stejně neochvějně přesvědčen o tom, že měl plné právo volit jízdní stopu první zatáčkou a přiznává, že nesl s Alonsem stejné riziko. „Já byl uvnitř zatáčky a nerozumím v čem má Fernando problém. Byla to klasická závodní kolize, ale pokud budu na vnitřku zatáčky, budu si volit stopu a nebudu uhýbat. Pokud to bylo agresivní, pak stejně ode mne jako od něj."
Když vzpomeneme GP Malajsie, kde Massa chyboval při útocích na Hamiltona, můžeme být nakonec za jeho agresivitu a snahu o korektní boj kolo na kolo rádi. Co v Asii ztratil, ve Španělsku získal. Navíc se mu začíná pod nohama formovat potřebný základ a někteří už nyní radí, aby se pozornost Ferrari soustředila v boji o titul právě na něj.
Foto: Scuderia Ferrari
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.