Těžko s odstupem času a jen z televizních záběrů soudit, ale válečná sekera již byla vykopána. Massa ukázal, že z dvojnásobného šampiona nemá obavy a v cestě za titulem půjde i do rizika.
Dvojnásobný šampion Alonso byl po závodě a výletu mimo trať rád i za třetí místo, ale neodpustil si kritiku na to, že mu Massa nenechal žádné místo, když se ho snažil předjet. „Pokud se podíváte na bok mého vozu, uvidíte zcela jasně, že jsem byl půl vozu před ním, a to svědčí o tom, kdo byl v zatáčce první a kdo mohl volit stopu. Myslím si ale, že při boji o titul je tak agresivní jízda v první zatáčce nerozumná a nechápu to. V 99% případů totiž taková kolize končí odstoupením ze závodu pro oba vozy."
Massa je však stejně neochvějně přesvědčen o tom, že měl plné právo volit jízdní stopu první zatáčkou a přiznává, že nesl s Alonsem stejné riziko. „Já byl uvnitř zatáčky a nerozumím v čem má Fernando problém. Byla to klasická závodní kolize, ale pokud budu na vnitřku zatáčky, budu si volit stopu a nebudu uhýbat. Pokud to bylo agresivní, pak stejně ode mne jako od něj."
Když vzpomeneme GP Malajsie, kde Massa chyboval při útocích na Hamiltona, můžeme být nakonec za jeho agresivitu a snahu o korektní boj kolo na kolo rádi. Co v Asii ztratil, ve Španělsku získal. Navíc se mu začíná pod nohama formovat potřebný základ a někteří už nyní radí, aby se pozornost Ferrari soustředila v boji o titul právě na něj.
Foto: Scuderia Ferrari
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.