Po více než šesti měsících se objevil sedminásobný šampion znovu v boxech Ferrari při příležitosti GP Španělska. Okamžitě byl středem pozornosti a na tiskové konferenci se hrnuly otázky proudem.
Michael, jste šest měsíců mimo F1. Co děláte, jak žijete. Na co myslíte, když se ráno probudíte? Je zcela jasné, že i po Formuli 1 existuje život. Po šestnácti letech zde bylo úžasné se ráno vzbudit a přemýšlet o něčem jiném, o rodině a podobně.
Máte zde ve Ferrari přesnou úlohu, nebo máte jen pozorovat dění zpovzdálí? Přesně jste uhodil hřebíček na hlavičku.
Existuje nějaká možnost, že bude vaše přítomnost rozptylovat stáj z obvyklých postupů? Pokud by tomu tak mělo být, nebyl bych zde. Že jsem tady má týmu jedině pomoci, nikoliv ho rozptylovat.
Budete na všech setkáních s jezdci? Budu tam, kde mne bude potřeba.
Všiml jste si změn v F1? Nové generace, jako Lewis Hamilton? Ano, jsou zde nové tváře, závody byly těsné a vyrovnané, dobře se na to dívalo.
Při debutu F2007 se vás Jean Todt ptal, zda nemáte chuť usednout do vozu a nechtěl jste. Jaká je situace nyní? Stejná, v tuto chvíli nad návratem do vozu nepřemýšlím.
Co si myslíte o Lewisi Hamiltonovi? Něco už jsem k jeho osobě řekl. Odvedl velmi dobrou práci a nepřekvapuje mne to potom, co jsem ho loni viděl závodit v GP2. Možná je překvapení, že je tak vyrovnaný, ale je velice dobře připravený, je stále rychlejší a pracuje na sobě.
Je budoucím šampionem? To se teprve musíme dozvědět. Na roštu máme celkem málo opravdu velkých pilotů, tak uvidíme.
Chodíte do posilovny? Ne, opravdu ne, hraji fotbal, což je můj velký koníček.
Máte ambice vlastnit svůj tým F1 nebo řídit Ferrari? Absolutně ne!
Proč ne? Prostě to nechci. Mám v životě jiné cíle, jiné ambice.
Zaujali vás někteří jezdci z nové generace natolik, aby jste je sledoval více? Ne, budu se dívat na strukturu stáje a jak to vše funguje. To je to, co mne zajímá, stejně tak vývoj a práce na dráze. Na piloty se nedívám.
Jak hodnotíte práci, kterou odvádí v týmu Kimi Raikkonen? Jak jsem řekl, mým úkolem není analyzovat piloty. Určitě mám nějaký názor, ale to není věc, která by měla být probírána veřejně. Nepřísluší mi dělat žádné komentáře. V tomto oboru mohou být různě interpretovány, já jsem šťastný, že Ferrari je i nadále konkurenceschopné a má šanci vyhrát titul. To je vše.
Mika Häkkinen řekl, že si umí váš návrat do vozu představit, mnoha pilotům po skončení kariéry zvuk motoru chyběl. Je to reálné, nebo už něco ve vašem životě F1 nahradilo? Jsem jen několik měsíců mimo a jsem spokojený. Kdo ví co bude v budoucnu.
Hodně jste v poslední době cestoval. Víte toho nyní o sobě a rodině více? Ano, určitě. To bylo to, co jsem hledal, co mi chybělo. Nyní můžeme plánovat prázdniny s dětmi bez nejmenších problémů. Cítím se uvolněný. Je lepší se ráno probudit a udělat si vlastní rozvrh, než když vám ho udělá někdo cizí.
Tiskové konference vám zřejmě nechybí, co ano? Cítím se šťastný, ale některé chlapy bych rád viděl častěji. Ve čtvrtek před závodem jsme hrávali fotbal, šli jsme na oběd a byli jsme spolu i po závodech. To byly příjemné momenty, ty mi chybí. Na stranu druhou, když si udělám čas, mohu přijít a být zde. Jsme v Evropě, kolik závodů navštívíte? Nevím, uvidíme jak to bude, zda mne bude potřeba, zda mi to bude přinášet radost. Možná to bude jeden, možná jich bude více.
Foto: Scuderia Ferrari
Dnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.