Po více než šesti měsících se objevil sedminásobný šampion znovu v boxech Ferrari při příležitosti GP Španělska. Okamžitě byl středem pozornosti a na tiskové konferenci se hrnuly otázky proudem.
Michael, jste šest měsíců mimo F1. Co děláte, jak žijete. Na co myslíte, když se ráno probudíte? Je zcela jasné, že i po Formuli 1 existuje život. Po šestnácti letech zde bylo úžasné se ráno vzbudit a přemýšlet o něčem jiném, o rodině a podobně.
Máte zde ve Ferrari přesnou úlohu, nebo máte jen pozorovat dění zpovzdálí? Přesně jste uhodil hřebíček na hlavičku.
Existuje nějaká možnost, že bude vaše přítomnost rozptylovat stáj z obvyklých postupů? Pokud by tomu tak mělo být, nebyl bych zde. Že jsem tady má týmu jedině pomoci, nikoliv ho rozptylovat.
Budete na všech setkáních s jezdci? Budu tam, kde mne bude potřeba.
Všiml jste si změn v F1? Nové generace, jako Lewis Hamilton? Ano, jsou zde nové tváře, závody byly těsné a vyrovnané, dobře se na to dívalo.
Při debutu F2007 se vás Jean Todt ptal, zda nemáte chuť usednout do vozu a nechtěl jste. Jaká je situace nyní? Stejná, v tuto chvíli nad návratem do vozu nepřemýšlím.
Co si myslíte o Lewisi Hamiltonovi? Něco už jsem k jeho osobě řekl. Odvedl velmi dobrou práci a nepřekvapuje mne to potom, co jsem ho loni viděl závodit v GP2. Možná je překvapení, že je tak vyrovnaný, ale je velice dobře připravený, je stále rychlejší a pracuje na sobě.
Je budoucím šampionem? To se teprve musíme dozvědět. Na roštu máme celkem málo opravdu velkých pilotů, tak uvidíme.
Chodíte do posilovny? Ne, opravdu ne, hraji fotbal, což je můj velký koníček.
Máte ambice vlastnit svůj tým F1 nebo řídit Ferrari? Absolutně ne!
Proč ne? Prostě to nechci. Mám v životě jiné cíle, jiné ambice.
Zaujali vás někteří jezdci z nové generace natolik, aby jste je sledoval více? Ne, budu se dívat na strukturu stáje a jak to vše funguje. To je to, co mne zajímá, stejně tak vývoj a práce na dráze. Na piloty se nedívám.
Jak hodnotíte práci, kterou odvádí v týmu Kimi Raikkonen? Jak jsem řekl, mým úkolem není analyzovat piloty. Určitě mám nějaký názor, ale to není věc, která by měla být probírána veřejně. Nepřísluší mi dělat žádné komentáře. V tomto oboru mohou být různě interpretovány, já jsem šťastný, že Ferrari je i nadále konkurenceschopné a má šanci vyhrát titul. To je vše.
Mika Häkkinen řekl, že si umí váš návrat do vozu představit, mnoha pilotům po skončení kariéry zvuk motoru chyběl. Je to reálné, nebo už něco ve vašem životě F1 nahradilo? Jsem jen několik měsíců mimo a jsem spokojený. Kdo ví co bude v budoucnu.
Hodně jste v poslední době cestoval. Víte toho nyní o sobě a rodině více? Ano, určitě. To bylo to, co jsem hledal, co mi chybělo. Nyní můžeme plánovat prázdniny s dětmi bez nejmenších problémů. Cítím se uvolněný. Je lepší se ráno probudit a udělat si vlastní rozvrh, než když vám ho udělá někdo cizí.
Tiskové konference vám zřejmě nechybí, co ano? Cítím se šťastný, ale některé chlapy bych rád viděl častěji. Ve čtvrtek před závodem jsme hrávali fotbal, šli jsme na oběd a byli jsme spolu i po závodech. To byly příjemné momenty, ty mi chybí. Na stranu druhou, když si udělám čas, mohu přijít a být zde. Jsme v Evropě, kolik závodů navštívíte? Nevím, uvidíme jak to bude, zda mne bude potřeba, zda mi to bude přinášet radost. Možná to bude jeden, možná jich bude více.
Foto: Scuderia Ferrari
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska si suverénně dojel pro pole position. Britský jezdec zvládl klíčové momenty bezchybně a v napínavém souboji na Red Bull Ringu nedal konkurenci šanci.
Oscar Piastri zůstává před Velkou cenou Rakouska obezřetný a varuje, že Max Verstappen bude navzdory silnému výkonu McLarenu o víkendu vážnou hrozbou. Přestože Red Bull zatím nepůsobil dominantně, blízkost Verstappenových časů považuje Australan za varovný signál.
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.