Je teprve začátek května a už se rozbíhají diskuse o jezdeckých sestavách. V týmu z Milton Keynes není taková bezstarostnost a pohoda, jakou dávají na odiv pravidla společnosti Red Bull.
Podstata vzniklého problému je jednoduchá. Minulý týden šéf RBR Mateschitz veřejně přemýšlel, zda by příští rok neměla být jezdecká sestava stáje tvořena jedním zkušeným a jedním mladým a nadějným pilotem. Toho se ihned chopil Vitantonio Liuzzi z Toro Rosso a prezentoval svůj zájem o Coulthardovo místo, neboť Skot je dnes nejstarším pilotem startovního pole.
„Jsem podrážděný, když musím odpovídat na otázky, které se vztahují jen k tomu, že jsem se narodil v roce 1971," prohlásil naštvaný Coulthard pro The Mirror po příletu do Španělska, který se rozhodně necítí být méně konkurenceschopným, než jeho kolega Webber. „Statistiky ukazují, že jsem v závodech rychlejší než Mark a telemetrie z vozu to ukazuje také. Konec diskuse."
Spekuluje se nyní nad tím, jaký je vlastně vztah mezi oběma současnými týmovými kolegy. „Skutečnost je taková, že spolu nechodí na večeře, ale mají k sobě navzájem respekt," vysvětlil Helmut Marko, konzultant stáje a šéf juniorského programu Red Bull.
Nezbývá závěrem než připomenut, že Mateschitz hovořil také o mladících, které by chtěl mít ve svém voze a Liuzziho jméno rozhodně nezaznělo. Pokud skutečně jeden ze dvojice Coulthard - Webber odejde, větší šance než Ital má rozhodně Kubica nebo Vettel.
Foto: GEPA pictures GmbH
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.