Je teprve začátek května a už se rozbíhají diskuse o jezdeckých sestavách. V týmu z Milton Keynes není taková bezstarostnost a pohoda, jakou dávají na odiv pravidla společnosti Red Bull.
Podstata vzniklého problému je jednoduchá. Minulý týden šéf RBR Mateschitz veřejně přemýšlel, zda by příští rok neměla být jezdecká sestava stáje tvořena jedním zkušeným a jedním mladým a nadějným pilotem. Toho se ihned chopil Vitantonio Liuzzi z Toro Rosso a prezentoval svůj zájem o Coulthardovo místo, neboť Skot je dnes nejstarším pilotem startovního pole.
„Jsem podrážděný, když musím odpovídat na otázky, které se vztahují jen k tomu, že jsem se narodil v roce 1971," prohlásil naštvaný Coulthard pro The Mirror po příletu do Španělska, který se rozhodně necítí být méně konkurenceschopným, než jeho kolega Webber. „Statistiky ukazují, že jsem v závodech rychlejší než Mark a telemetrie z vozu to ukazuje také. Konec diskuse."
Spekuluje se nyní nad tím, jaký je vlastně vztah mezi oběma současnými týmovými kolegy. „Skutečnost je taková, že spolu nechodí na večeře, ale mají k sobě navzájem respekt," vysvětlil Helmut Marko, konzultant stáje a šéf juniorského programu Red Bull.
Nezbývá závěrem než připomenut, že Mateschitz hovořil také o mladících, které by chtěl mít ve svém voze a Liuzziho jméno rozhodně nezaznělo. Pokud skutečně jeden ze dvojice Coulthard - Webber odejde, větší šance než Ital má rozhodně Kubica nebo Vettel.
Foto: GEPA pictures GmbH
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.