Je teprve začátek května a už se rozbíhají diskuse o jezdeckých sestavách. V týmu z Milton Keynes není taková bezstarostnost a pohoda, jakou dávají na odiv pravidla společnosti Red Bull.
Podstata vzniklého problému je jednoduchá. Minulý týden šéf RBR Mateschitz veřejně přemýšlel, zda by příští rok neměla být jezdecká sestava stáje tvořena jedním zkušeným a jedním mladým a nadějným pilotem. Toho se ihned chopil Vitantonio Liuzzi z Toro Rosso a prezentoval svůj zájem o Coulthardovo místo, neboť Skot je dnes nejstarším pilotem startovního pole.
„Jsem podrážděný, když musím odpovídat na otázky, které se vztahují jen k tomu, že jsem se narodil v roce 1971," prohlásil naštvaný Coulthard pro The Mirror po příletu do Španělska, který se rozhodně necítí být méně konkurenceschopným, než jeho kolega Webber. „Statistiky ukazují, že jsem v závodech rychlejší než Mark a telemetrie z vozu to ukazuje také. Konec diskuse."
Spekuluje se nyní nad tím, jaký je vlastně vztah mezi oběma současnými týmovými kolegy. „Skutečnost je taková, že spolu nechodí na večeře, ale mají k sobě navzájem respekt," vysvětlil Helmut Marko, konzultant stáje a šéf juniorského programu Red Bull.
Nezbývá závěrem než připomenut, že Mateschitz hovořil také o mladících, které by chtěl mít ve svém voze a Liuzziho jméno rozhodně nezaznělo. Pokud skutečně jeden ze dvojice Coulthard - Webber odejde, větší šance než Ital má rozhodně Kubica nebo Vettel.
Foto: GEPA pictures GmbH
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska si suverénně dojel pro pole position. Britský jezdec zvládl klíčové momenty bezchybně a v napínavém souboji na Red Bull Ringu nedal konkurenci šanci.
Oscar Piastri zůstává před Velkou cenou Rakouska obezřetný a varuje, že Max Verstappen bude navzdory silnému výkonu McLarenu o víkendu vážnou hrozbou. Přestože Red Bull zatím nepůsobil dominantně, blízkost Verstappenových časů považuje Australan za varovný signál.
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.