Dva piloti stejné krve, otec a syn, patřili svého času ve Formuli 1 k absolutní špičce startovního pole. Syn Jacques o svém otci nikdy hovořit nechtěl, až nyní prolomil ledy a vysvětlil důvod.
V úterý 8. května tomu bylo 25 let od nešťastné havárie, která stále Gillese Villeneuva život. Tehdy devítiletý Jacques vykročil brzy v otcových šlépějích a po triumfu v zámoří vstoupil s Williamsem i do Formule 1.
"Vím, že mi skutečnost, že jsem jeho syn, velmi pomáhala, jsem nesmírně hrdý na to, že jsem synem Gillese Villeneuva, ale nikdy jsem nezávodil proto, abych nesl dál jeho odkaz, závodil jsem pro vlastní potěšení a vlastní úspěch," uvedl Kanaďan, který narozdíl od otce dokázal získat titul mistra světa v roce 1997.
"Hovořit o něm nikdy není snadné, je to velmi osobní, ale nechtěl jsem o něm mluvit především proto, protože lidé chtěli slyšet něco jiného a můj pohled na něj by dost možná přinesl negativní ohlasy. Byl pro mne největším hrdinou, ale jiným hrdinou než pro ostatní, já jsem ho viděl o trochu jinak."
foto: Jacques VilleneuvePodle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.