Dva piloti stejné krve, otec a syn, patřili svého času ve Formuli 1 k absolutní špičce startovního pole. Syn Jacques o svém otci nikdy hovořit nechtěl, až nyní prolomil ledy a vysvětlil důvod.
V úterý 8. května tomu bylo 25 let od nešťastné havárie, která stále Gillese Villeneuva život. Tehdy devítiletý Jacques vykročil brzy v otcových šlépějích a po triumfu v zámoří vstoupil s Williamsem i do Formule 1.
"Vím, že mi skutečnost, že jsem jeho syn, velmi pomáhala, jsem nesmírně hrdý na to, že jsem synem Gillese Villeneuva, ale nikdy jsem nezávodil proto, abych nesl dál jeho odkaz, závodil jsem pro vlastní potěšení a vlastní úspěch," uvedl Kanaďan, který narozdíl od otce dokázal získat titul mistra světa v roce 1997.
"Hovořit o něm nikdy není snadné, je to velmi osobní, ale nechtěl jsem o něm mluvit především proto, protože lidé chtěli slyšet něco jiného a můj pohled na něj by dost možná přinesl negativní ohlasy. Byl pro mne největším hrdinou, ale jiným hrdinou než pro ostatní, já jsem ho viděl o trochu jinak."
foto: Jacques Villeneuve
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.