Přestože nemá stáj z Milton Keynes za první tři závody na svém kontě ani jediný jeden mistrovský bod, majiteli Red Bull Racing Dietrichu Mateschitzovi sebevědomí rozhodně neschází.
Po slabém začátku sezony se konkurenceschopnost vozů zlepšuje. Co se týče rychlosti, je Red Bull ve skupině Renaultu, Toyoty a Williamsu, zbývá doladit spolehlivost.
"Řešíme postupně jeden problém za druhým a udělali jsme velký pokrok. David dokázal v Bahrajnu před svým odstoupením postoupit z 21. místa na startu až na 7. místo. Mark kvalifikoval vůz znovu v Top10. Dohonili jsme Renault, Toyotu a Williams, ale bylo by pošetilé hovořit o souboji s Ferrari a McLarenem," uvedl Mateschitz pro Motorsport Aktuell.
Hlavním cílem týmu je pro letošní rok páté místo v Poháru konstruktérů. "Podle našeho pokroku v Barceloně při posledních testech a přípravě dalšího vývojového kroku pro Kanadu si myslím, že je to reálný cíl. Věříme tomu, že náš vůz má k dispozici větší potenciál pro zlepšení, než je tomu u našich soupeřů. BMW Sauber udělal pořádný kus práce, ale jejich porážení je naším cílem."
Rakušan vysvětlil i důvody špatné formy v úvodu sezony. Aerodynamická účinnost vozu nebyla dobrá a důvodem byl aerodynamický tunel, který nebyl v době práce na návrhu vozu ještě kalibrován. Adrian Newey s konstruktéry věřili získaným datům, které však na dráze předpokladům neodpovídaly. "Šli jsme mírně špatným směrem."
foto: GEPA pictures GmbHLetošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska si suverénně dojel pro pole position. Britský jezdec zvládl klíčové momenty bezchybně a v napínavém souboji na Red Bull Ringu nedal konkurenci šanci.
Oscar Piastri zůstává před Velkou cenou Rakouska obezřetný a varuje, že Max Verstappen bude navzdory silnému výkonu McLarenu o víkendu vážnou hrozbou. Přestože Red Bull zatím nepůsobil dominantně, blízkost Verstappenových časů považuje Australan za varovný signál.
Lando Norris zajel v závěru posledního tréninku na Grand Prix Rakouska nejlepší čas. Předstihl tak i svého týmového kolegu Oscara Piastriho a potvrdil formu McLarenu.
Navzdory očekáváním nepřinesla zcela nová podlaha Ferrari v Rakousku zásadní výkonnostní průlom. Ani Hamilton, ani Leclerc nezaznamenali dramatické zlepšení v chování vozu nebo časech na kolo.
McLaren odhalil další detaily k přepracovanému přednímu zavěšení, které má zlepšit Norrisovu jistotu v zatáčkách během kvalifikace. Úpravy cílí na lepší ovladatelnost a konzistenci vozu při nájezdech na jedno rychlé kolo.
George Russell naznačil, že mezi Mercedesem a Maxem Verstappenem probíhají vážné rozhovory. Britský jezdec tak přiživil spekulace o možném přestupu nizozemského šampiona do stáje z Brackley.
Lando Norris z McLarenu dominoval pátečnímu druhému tréninku na Velké ceně Rakouska na okruhu Red Bull Ring.
Charles Leclerc po testování simulátoru nových vozů pro rok 2026 vyjádřil naději, že se monoposty v následujících měsících výrazně vylepší. Doufá, že vývoj přinese znatelný pokrok a lepší závody.