Přestože nemá stáj z Milton Keynes za první tři závody na svém kontě ani jediný jeden mistrovský bod, majiteli Red Bull Racing Dietrichu Mateschitzovi sebevědomí rozhodně neschází.
Po slabém začátku sezony se konkurenceschopnost vozů zlepšuje. Co se týče rychlosti, je Red Bull ve skupině Renaultu, Toyoty a Williamsu, zbývá doladit spolehlivost.
"Řešíme postupně jeden problém za druhým a udělali jsme velký pokrok. David dokázal v Bahrajnu před svým odstoupením postoupit z 21. místa na startu až na 7. místo. Mark kvalifikoval vůz znovu v Top10. Dohonili jsme Renault, Toyotu a Williams, ale bylo by pošetilé hovořit o souboji s Ferrari a McLarenem," uvedl Mateschitz pro Motorsport Aktuell.
Hlavním cílem týmu je pro letošní rok páté místo v Poháru konstruktérů. "Podle našeho pokroku v Barceloně při posledních testech a přípravě dalšího vývojového kroku pro Kanadu si myslím, že je to reálný cíl. Věříme tomu, že náš vůz má k dispozici větší potenciál pro zlepšení, než je tomu u našich soupeřů. BMW Sauber udělal pořádný kus práce, ale jejich porážení je naším cílem."
Rakušan vysvětlil i důvody špatné formy v úvodu sezony. Aerodynamická účinnost vozu nebyla dobrá a důvodem byl aerodynamický tunel, který nebyl v době práce na návrhu vozu ještě kalibrován. Adrian Newey s konstruktéry věřili získaným datům, které však na dráze předpokladům neodpovídaly. "Šli jsme mírně špatným směrem."
foto: GEPA pictures GmbH
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.