Altran Engineering Academy pořádá ve spolupráci se stájí Renault F1 soutěž pro motivované studenty posledních ročníků a čerstvé absolventy vysokých škol z oblasti automobilového průmyslu o šestiměsíční stáž v britském Enstone.
Jako tři mladí šampióni z minulých let, i letošní vítěz se v záři 2007 na šest měsíců připojí k výzkumnému a vývojovému oddělení týmu ING Renault F1. Než se tak stane, projde vítěz pečlivým výběrovým procesem počínajícím přihlášením a končícím konečnou prezentací dne 30. července 2007 v Enstonu ve Velké Británii. Konečný termín podání přihlášek je dne 1. června 2007.
Účast v soutěži, která každoročně přitahuje stovky mladých uchazečů z nejlepších univerzit a škol na celém světě, umožňuje společně s Altranem a týmem ING Renault F1 sdílet hlad po výzvách. I když Formule 1 je hlavně přitažlivý sport, poskytuje též výbornou příležitost ukázat technickou odbornost „lidí za oponou“, mechaniků a inženýrů, kteří ve spojení s řidiči umožňují dosáhnout maximálního výkonu.
Kandidáti se mohou přihlašovat od 1. března do 1. června 2007 na oficiálních stránkách soutěže na adrese http://www.altran-academy.com. Uchazeči musejí být nedávno promovaní absolventi nebo studenti posledního ročníku technicky zaměřené vysoké školy. Pro vstup do soutěže musejí kandidáti předložit projekt, který v pěti stech slovech popisuje technickou inovaci v jednom z těchto osmi disciplinách Formule 1: aerodynamika, přenos síly, závodní a testovací inženýring, design a analýza, dynamika vozu, řídící systemy a elektronika, výzkum a vývoj materiálů, technika senzorů a testování. Vítěz bude vybrán ze skupiny devíti finalistů z celého světa, kteří budou v Enstone v létě 2007 prezentovat své projekty porotě expertů, které předsedá manažer pro výzkum a vývoj týmu ING Renault F1 Robin Tuluie.
Klíčové termíny: Start soutěže: 1. březen 2007 Odevzdání přihlášek: do 1. června 2007 do 17:00 SELČ Finální prezentace: 30. červenec 2007 v Enstonu ve Velké Británii
Kontakt: Baptiste Pavy +420 774 84 92 52 Baptiste.pavy@altran.com
foto: Renault F1James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.