Třetí závod letošní sezony přinesl kromě prvního zápisu Lewise Hamiltona do knihy rekordů i průběh, který dal vzpomenout na zlatou éru Formule 1 přelomu šedesátých a sedmdesátých let minulého století.
Grand Prix Bahrajnu se konala na supermoderním závodním okruhu uprostřed pouště pohádkově bohatého arabského království. Všudypřítomný písek stěžoval týmům a samotným jezdcům práci jak jen mohl.
Znovu se ukázalo, že Ferrari ve startovním manévru zaostává za McLarenem a Massa udržel první pozici před Hamiltonem snad jen díky zmíněnému písku. Oba jezdci Ferrari měli tu výhodu, že startovali na čistější a pogumovanější straně dráhy.
O vítězství se podle předpokladu rozhodovalo mezi stájemi Ferrari a McLaren, přičemž o něj soupeřili tentokrát Massa s Hamiltonem. Souboje na čele probíhaly na dálku a prostřednictvím boxů. Jediný předjížděcí manévr kolo na kolo spolu svedli Heidfeld s BMW Sauber a Alonso s McLarenem, zato se však dá říci exkluzivní a oku lahodící.
Pokud hledáte zmínku o adrenalinovém zážitku, vězte, že jsme na něj nezapomněli. Zatímco se na čele měnilo pořadí jen dvakrát, za třemi prvními týmy se bojovalo doslova na život a na smrt. Letos zatím velice vyrovnaný střed startovního pole čítá týmy Renault, Toyota, Williams, Red Bull a s menším odstupem i Honda se Super Aguri a Toro Rosso.
Všechny zmíněné týmy mají ve srovnání se špičkou potíže především ve vyrovnanosti výkonu vozu v průběhu celého závodu. Některým funguje aerodynamika a pneumatiky lépe v úvodu stintu, jiným v polovině, dalším zase v závěru, a to navíc závod od závodu jinak. Když se k tomu přidal písek, byla včerejší bitva o poslední tři body jako závod na mokré trati, avšak za výborné viditelnosti.
Vozy jely v těsném sledu a piloti se nebáli útoků, které mnohdy končily nejen mimo ideální stopy, ale dokonce i ve zpevněných únikových zónách. Především Fisichella s Kovalainenem v Renaultech, Jarno Trulli s Toyotou, Rosberg a Wurz s Williamsy či piloti Red Bull Webber s Coulthardem bavili diváky podobně, jako kdysi Clark, Hill, Rindt, Hulme, Amon, Stewart a další.
Obdivuhodný výkon podal veterán David Coulthard, kterému včera jeho monopost “šlapal“ jako hodinky a z 21. místa na startu se během poloviny závodu propracoval řadou ukázkových útoků až na sedmé místo před kolegu Webbera. Bohužel mu však ani ve třetím závodě nebyla šachovnice souzena, zlomený pravý závěs zadního kola ho donutil vzdát předčasně. Nedělní závod byl pro obě stáje Dietricha Mateschitze vůbec černým, neboť ani jeden z vozů Red Bull a Toro Rosso cílem neprojel.
Mezinárodní automobilová federace hledá mnoho let cestu, jak zdramatizovat závody uměle. Změny kvalifikace s letmým kolem se ukázaly nešťastnými a nefungujícími, letošní GP Bahrajnu dala zapravdu těm, kteří volají po omezení přilnavosti vozů, což proti klasickým závodům nyní simuloval kluzký pouštní písek. Závod ukázal navíc ještě jednu skutečnost, přirozený vývoj přinese tu závody vyrovnané a napínavé, jindy zase nudné a předem téměř jasné. Jde jen o to, aby netrvala nastalá situace příliš dlouho...
foto: Scuderia Ferrari, McLaren MercedesDnes v Bahrajnu skončily třídenní předsezónní testy, přičemž nejrychlejší čas dnešního dne a testování zajel George Russell. Všem testovacím dnům dominuje čas Carlose Sainze.
Lewis Hamilton se ostře ohradil proti kritice Eddieho Jordana, který zpochybnil rozhodnutí Ferrari angažovat jeho namísto Carlose Sainze. Sedminásobný šampion Formule 1 dal jasně najevo, že ho podobné názory nezajímají, a poznamenal, že necítí potřebu reagovat na „starší, v konečném důsledku bílé muže“.
Studio Lego vytvořilo věrnou repliku v měřítku 1:1, která má upoutat pozornost a vzbudit nadšení před uvedením speciální stavebnice SF-24 Lego.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa Formule 1, čelí těžkému období, kdy se zdá, že vše, čemu věřil a za co se v posledních letech zasazoval, se během několika týdnů zhroutilo. Pilot Ferrari vyjádřil znepokojení nad kroky amerického prezidenta Donalda Trumpa a jeho administrativy, ale ujistil, že i nadále bude bojovat za rovnost a inkluzi.
Max Verstappen je s novým monopostem RB21 zatím spokojený, ale zároveň varuje svůj tým. Připomíná, že i loňské zimní testy vypadaly slibně, přesto se sezóna 2024 nevyvíjela podle očekávání.
Páteční předsezónní testy Formule 1 v Bahrajnu narušil kuriózní incident – trať musela být dočasně uzavřena červenou vlajkou poté, co se na ní objevilo rozbité okno.
Technický ředitel Red Bullu Pierre Waché zlehčil význam úprav, které tým plánuje otestovat v závěrečném dni testů v Bahrajnu.
Předsezónní testy v Bahrajnu pokračovaly i dnes, přičemž dopolední mírný déšť zpomalil testování na zhruba hodinu. Nejrychlejším jezdcem dne se stal Carlos Sainz ve voze Williams.
Formule 1 se po zimní pauze opět vrací zpět na závodní dráhu. Dva týdny před úvodním závodem sezóny v Austrálii se odjel první den předsezónních testů v Bahrajnu. Nejrychlejší byl Norris.
Před rokem Lewis Hamilton šokoval motorsportový svět oznámením přestupu do Ferrari. Po nějaké době si fanoušci začínají zvykat na jeho nové působiště a brzy jej uvidí v akci. I když už žije v Itálii, kde si rád dopřeje místní speciality, přiznává, že si musí dávat pozor na svou oblíbenou pizzu, aby se vešel do závodní sedačky.
Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Liam Lawson se stal prvním, kdo z týmu vyzkoušel nový monopost Red Bull RB21 při zahájení předsezónních testů v Bahrajnu. Dopolední část testovacího dne patřila právě jemu, než vůz odpoledne převzal úřadující šampion Max Verstappen.