Situace kolem zákaznických šasi není přes arbitrážní řízení vyvolané Spykerem dáno k ledu. O možném rozsáhlém sporu se v kuloárech Formule 1 intenzivně jedná a prvním výsledkem je dnešní schůzka šéfů všech týmů Formule 1.
Podle Spykeru a některých dalších osobností je počínání Toro Rosso a Super Aguri v rozporu s dosud platnou Concorde Agreement. Podle spolumajitele Toro Rosso Bergera zase nejde Holanďanům o nic jiného než o peníze z prodeje komerčních práv, které poslední jedenáctý tým nedostane. A Spyker je výkonnostně v tomto okamžiku nejhorším.
Proti zákaznickým šasi v případě dvou už notoricky známých stájí je nejen Spyker, ale i Williams a proti se měla vyslovit dokonce i Toyota a McLaren Mercedes.
Mezitím se v Sepangu šéf týmu Spyker Colin Kolles opět obrátil na vedení závodu. Podobně jako v Austrálii s protestem v ruce. Tentokrát ale nemířil na Super Aguri, ale na Toro Rosso.
Vedení závodu mu však odpovědělo stejně jako předchůdci z Melbourne, není totiž příslušné rozhodovat o tom, zda je vůz STR02 loňským Red Bull RB2 nebo není a zda byla nebo nebyla Concorde Agreement porušena. Komisaři nejsou arbitrážním soudem, ze závodu by mohly být vozy stáje Toro Rosso vyloučeny pouze v případě, že by nebyly v souladu s platnými technickými předpisy...
foto: McLaren MercedesJames Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.