Situace kolem zákaznických šasi není přes arbitrážní řízení vyvolané Spykerem dáno k ledu. O možném rozsáhlém sporu se v kuloárech Formule 1 intenzivně jedná a prvním výsledkem je dnešní schůzka šéfů všech týmů Formule 1.
Podle Spykeru a některých dalších osobností je počínání Toro Rosso a Super Aguri v rozporu s dosud platnou Concorde Agreement. Podle spolumajitele Toro Rosso Bergera zase nejde Holanďanům o nic jiného než o peníze z prodeje komerčních práv, které poslední jedenáctý tým nedostane. A Spyker je výkonnostně v tomto okamžiku nejhorším.
Proti zákaznickým šasi v případě dvou už notoricky známých stájí je nejen Spyker, ale i Williams a proti se měla vyslovit dokonce i Toyota a McLaren Mercedes.
Mezitím se v Sepangu šéf týmu Spyker Colin Kolles opět obrátil na vedení závodu. Podobně jako v Austrálii s protestem v ruce. Tentokrát ale nemířil na Super Aguri, ale na Toro Rosso.
Vedení závodu mu však odpovědělo stejně jako předchůdci z Melbourne, není totiž příslušné rozhodovat o tom, zda je vůz STR02 loňským Red Bull RB2 nebo není a zda byla nebo nebyla Concorde Agreement porušena. Komisaři nejsou arbitrážním soudem, ze závodu by mohly být vozy stáje Toro Rosso vyloučeny pouze v případě, že by nebyly v souladu s platnými technickými předpisy...
foto: McLaren Mercedes
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.