Sepang – 4. den; V dodatečně přidaném dni testů zajel nejlepší čas pilot Renaultu Heikki Kovalainen. Francouzskému týmu se tento týden příliš nedařilo, proto je dnešní výsledek alespoň jistou satisfakcí.
Jen s minimální ztrátou za Finem skončil Felipe Massa s vozem Ferrari. Italský tým je pro blížící se závod v Malajsii favoritem. O kvalitě dnešních časů lze však diskutovat, neboť třetí nejlepší patří Davidsonovi s vozem stáje Super Aguri, jenž překonal celou řadu továrních stájí.
Williams se opět soustředil na přípravu pro kvalifikaci a konkurenceschopnost monopostu na studenějších pneumatikách. Za čtvrtým Rosbergem následoval Montagny (Toyota), Heidfeld (BMW Sauber), Button (Honda) a dnes až osmý Hamilton s McLarenem. Mladý Brit testoval jen dopoledne, odpoledne ho vystřídal testman de la Rosa.
Dnešek byl bohatý i na technické problémy a červené vlajky provázející přerušení testů. Vyvěšeny byly hned čtyřikrát, z čehož dvakrát byl příčinou nepojízdný Kovalainenův Renault. Hamiltona trápil únik oleje a na dráze zůstali stát i Heidfeld a Webber.
Testy byly definitivně ukončeny ve tři hodiny tamního času, když začalo znovu silně pršet.
1. Kovalainen Renault 1:35.767 2. Massa Ferrari 1:35.808 3. Davidson Super Aguri-Honda 1:36.787 4. Rosberg Williams-Toyota 1:37.002 5. Montagny Toyota 1:37.206 6. Heidfeld BMW Sauber 1:37.318 7. Button Honda 1:37.326 8. Hamilton McLaren-Mercedes 1:37.448 9. Webber Red Bull-Renault 1:37.338 10. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari 1:38.542 11. Klien Honda 1:39.176 12. de la Rosa McLaren-Mercedes 1:39.303
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.