Sepang – 4. den; V dodatečně přidaném dni testů zajel nejlepší čas pilot Renaultu Heikki Kovalainen. Francouzskému týmu se tento týden příliš nedařilo, proto je dnešní výsledek alespoň jistou satisfakcí.
Jen s minimální ztrátou za Finem skončil Felipe Massa s vozem Ferrari. Italský tým je pro blížící se závod v Malajsii favoritem. O kvalitě dnešních časů lze však diskutovat, neboť třetí nejlepší patří Davidsonovi s vozem stáje Super Aguri, jenž překonal celou řadu továrních stájí.
Williams se opět soustředil na přípravu pro kvalifikaci a konkurenceschopnost monopostu na studenějších pneumatikách. Za čtvrtým Rosbergem následoval Montagny (Toyota), Heidfeld (BMW Sauber), Button (Honda) a dnes až osmý Hamilton s McLarenem. Mladý Brit testoval jen dopoledne, odpoledne ho vystřídal testman de la Rosa.
Dnešek byl bohatý i na technické problémy a červené vlajky provázející přerušení testů. Vyvěšeny byly hned čtyřikrát, z čehož dvakrát byl příčinou nepojízdný Kovalainenův Renault. Hamiltona trápil únik oleje a na dráze zůstali stát i Heidfeld a Webber.
Testy byly definitivně ukončeny ve tři hodiny tamního času, když začalo znovu silně pršet.
1. Kovalainen Renault 1:35.767 2. Massa Ferrari 1:35.808 3. Davidson Super Aguri-Honda 1:36.787 4. Rosberg Williams-Toyota 1:37.002 5. Montagny Toyota 1:37.206 6. Heidfeld BMW Sauber 1:37.318 7. Button Honda 1:37.326 8. Hamilton McLaren-Mercedes 1:37.448 9. Webber Red Bull-Renault 1:37.338 10. Liuzzi Toro Rosso-Ferrari 1:38.542 11. Klien Honda 1:39.176 12. de la Rosa McLaren-Mercedes 1:39.303
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.