Mezinárodní automobilová federace ukončila diskusi kolem podlah monopostů. Díky vhodně volenému postupu ze strany McLarenu je výklad pravidel jasný a k přímé konfrontaci nedošlo.
Ihned po australském závodě se nechal šéf McLarenu Dennis slyšet, že se bude jeho tým dotazovat u nadřízeného orgánu, zda je pružné upevnění podlahy vozu k monokoku, používané některými týmy, v souladu s předpisy. Později vyšlo najevo, že byly myšleny týmy Ferrari a BMW Sauber.
Následovala informace, že podlahu vozu Ferrari F2007 technický delegát FIA Charlie Whiting shledává v souladu s předpisy. Krátce nato však světlo světa uzřelo další stanovisko FIA k flexibilním podlahám. Charlie Whiting odpovídal McLarenu na žádost o souhlas s použitím flexibilní podlahy, doplněnou nákresy systému. McLaren se vyhnul přímé konfrontaci s Ferrari a je pravděpodobné, že předložil FIA přesný popis a nákres systému, o němž se domníval, že byl použit právě Ferrari a BMW.
Mezinárodní automobilová federace shledává podle svého vyjádření flexibilní podlahy sice v souladu s článkem 3.17.4 technických předpisů, ale v nesouladu s článkem 3.15. První se týká přímo podlah vozů, druhý aerodynamických dílů.
Průhyb podlahy při přejímce vozu je testován při síle 500 N a povolená hodnota průhybu činí 5 mm. Aby nebyl při měření komisaři větší, je spojení podlahy a monokoku provedeno soustavou pružin a čepů, které ale při vysoké rychlosti a výrazně vyšším tlaku umožní hledané zvětšení prostoru mezi vozovkou a podlahou.
Rychle proudící vzduch v úzkém prostoru vytváří podtlak, který se využívá pro zvýšení přítlaku generovaného spoilery. První využil s úspěchem přísavného efektu Lotus u modelu 78 a 79. Ale na rovném úseku podtlak vůz brzdí. Cílem konstruktérů u flexibilní podlahy proto bylo, dosáhnout podtlaku pod vozem jen při nižších rychlostech v zatáčkách, naopak ho redukovat na rovince.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.
Lando Norris potvrdil skvělou formu McLarenu a v kvalifikaci na Velkou cenu Rakouska si suverénně dojel pro pole position. Britský jezdec zvládl klíčové momenty bezchybně a v napínavém souboji na Red Bull Ringu nedal konkurenci šanci.