Mezinárodní automobilová federace ukončila diskusi kolem podlah monopostů. Díky vhodně volenému postupu ze strany McLarenu je výklad pravidel jasný a k přímé konfrontaci nedošlo.
Ihned po australském závodě se nechal šéf McLarenu Dennis slyšet, že se bude jeho tým dotazovat u nadřízeného orgánu, zda je pružné upevnění podlahy vozu k monokoku, používané některými týmy, v souladu s předpisy. Později vyšlo najevo, že byly myšleny týmy Ferrari a BMW Sauber.
Následovala informace, že podlahu vozu Ferrari F2007 technický delegát FIA Charlie Whiting shledává v souladu s předpisy. Krátce nato však světlo světa uzřelo další stanovisko FIA k flexibilním podlahám. Charlie Whiting odpovídal McLarenu na žádost o souhlas s použitím flexibilní podlahy, doplněnou nákresy systému. McLaren se vyhnul přímé konfrontaci s Ferrari a je pravděpodobné, že předložil FIA přesný popis a nákres systému, o němž se domníval, že byl použit právě Ferrari a BMW.
Mezinárodní automobilová federace shledává podle svého vyjádření flexibilní podlahy sice v souladu s článkem 3.17.4 technických předpisů, ale v nesouladu s článkem 3.15. První se týká přímo podlah vozů, druhý aerodynamických dílů.
Průhyb podlahy při přejímce vozu je testován při síle 500 N a povolená hodnota průhybu činí 5 mm. Aby nebyl při měření komisaři větší, je spojení podlahy a monokoku provedeno soustavou pružin a čepů, které ale při vysoké rychlosti a výrazně vyšším tlaku umožní hledané zvětšení prostoru mezi vozovkou a podlahou.
Rychle proudící vzduch v úzkém prostoru vytváří podtlak, který se využívá pro zvýšení přítlaku generovaného spoilery. První využil s úspěchem přísavného efektu Lotus u modelu 78 a 79. Ale na rovném úseku podtlak vůz brzdí. Cílem konstruktérů u flexibilní podlahy proto bylo, dosáhnout podtlaku pod vozem jen při nižších rychlostech v zatáčkách, naopak ho redukovat na rovince.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.