Monopolní dodavatel pneumatik pro F1 v letošní sezoně má problémy. Nejde o technické potíže, které by s sebou nesly riziko zranění jezdců či zničení vozu, problém tkví v označení pneumatik.
Někdo by si řekl, jednoduchá věc, ale situace ukazuje něco jiného. Podle přijatého předpisu musí každý pilot použít během jednoho závodu jak směs tvrdší, tak měkčí. Cílem je zvýšení atraktivity a snadnější předjíždění. Ale aby to fungovalo, musí se v tom diváci vyznat, a to jde ztěžka v případě, kdy nejde jednotlivé směsi na jedoucím voze odlišit.
Bridgestone přiznalo chybu s třícentimetrovým bílým terčíkem na bočnici pneumatiky v Austrálii a na probíhajících testech v Malajsii přišlo se změnou. Místo bílého terčíku nastříkali mechanici červený a něco málo přidali i na jeho velikosti. U měkkých směsí mají být na části bočnice pneumatiky poté bílé pruhy.
Do návratu do Evropy má být značení definitivně vyřešeno a snadno identifikovatelné, věřme, že metoda pokus – omyl v případě měnících se barevných terčů nakonec skutečně povede ke kýženému cíli...
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.