Tovární tým japonské automobilky má znovu potíže a server gp2006.com přišel s dedukcí jeho příčiny. Podle autora článku nefunguje u nového vozu zadní difusor, bohužel však jen občas.
Pro konstruktéry a techniky vskutku nepříjemné zjištění, které bylo umocněno porážkou továrních vozů "modifikovanými loňskými RA106" ve službě soukromé stáje Super Aguri.
A v čem by mohl být zakopaný pes? Vedení stáje přiznalo, že aerodynamický balík nepracuje tak, jak se čekalo a konstruktéři spolu s aerodynamiky připravují jeho přepracování.
Podle dostupných obrazových materiálů a prohlášení jezdců vzniká pravděpodobně problém s přítlakem vozu jen při prudkém brzdění, kdy jde příď vozu k zemi a záď je naopak odlehčena. V tom okamžiku dojde k přerušení a rozptýlení souvislého toku vzduchu pod vozem k zadnímu difusoru, který tak plní svoji funkci jen částečně.
V důsledku této skutečnosti je vůz při brzdění značně nestabilní a tím i celkově pomalý. Tato skutečnost nebyla při simulaci v aerodynamickém tunelu stáje v Brackley zjištěna.
Nový aerodynamický balík by měl být k dispozici až při prvním evropském závodě ve Španělsku, takže asi není reálné očekávat příliš zlepšený výkon v dalších dvou závodech.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.