Premiéra odlišení měkké a tvrdé směsi ve Formuli 1 v Austrálii dobře nedopadla. Divákům slibovaný lepší přehled o zvolené strategii jednotlivých vozů se nekonal.
Monopolní výrobce pneumatik Bridgestone odlišil měkčí gumy bílým třícentimetrovým terčíkem, který však nebyl vedle velkých nápisů výrobce na boku pneumatiky vidět, navíc ho často zakrývali mechanici pohybující se kolem vozu.
Pro závod použili Japonci narychlo nastříkaná červená a zelená písmena, ale ani toto řešení nepomohlo a u jedoucího vozu nebyla šance rozdíl postřehnout.
Barevné odlišení pneumatik bylo přijato na poslední chvíli, navíc jsou pneumatiky připraveny i pro další dva závodní víkendy. Přehlednější značení bude použito asi nejdříve ve Španělsku.
A jaké by mělo být? Přední osobnosti jednotlivých stájí soudí, že pokud už k tomu přistoupili, tak velmi dobře viditelné. Zajímavý nápad předložil technický ředitel Williamsu Sam Michael.
„Barevné pruhy by mohly být umístěny mezi drážky na pneumatikách. Díky tomu by byl rozdíl vidět i z velké dálky, tedy za předpokladu, že by gumy nebyly úplně sjeté.“
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.