Při příležitosti víkendového závodu v australském Melbourne a plánů na vůbec první závod Formule 1 při umělém osvětlení v Abu Dhabi se objevily úvahy o plusech, mínusech, pravděpodobnosti a finančních nákladech.
Vedení melbournského okruhu konstatovalo, že plány na noční závod jsou zajímavé, ale finančně nákladné, neboť by znamenaly vybudovat kompletně nové umělé osvětlení, jež by zajišťovalo jezdcům viditelnost stejně dobrou, jak při jízdě ve dne.
Důvody pro noční závod jsou v podstatě pouze dva. V první řadě je to lidská zvědavost a touha po něčem novém a neznámém. V druhé řadě je zájem odůvodňován tím, že by nemuseli diváci v Evropě, kde je sledovanost F1 největší, vstávat tak brzy ráno.
Australia's Motorsport News přišlo ale s nápadem, který se zdá být rozumným řešením. GP Austrálie by se uskutečnila nikoliv v březnu, ale už v únoru, kdy ještě není u protinožců podzim, ale léto a slunce zapadá kolem 22. hodiny. Pokud by byl závod odstartován v 20 hodin tamního času, dojížděl by se za světla a diváci v Evropě by zapínali televizi až v 10 hodin ráno, což by přilákalo k obrazovkám více lidí. Také by byl větší zájem o závod v Austrálii přímo v Albert Park, neboť by ho mohli diváci sledovat večer, kdy se už nevěnují svým koníčkům, sportu, či cestování.
Nápad navíc podporuje snahu Mezinárodní automobilové federace a Bernieho Ecclestonea hájícího zájmy vlastníka komerčních práv, kteří podporují prodloužení sezony a více závodů na úkor testů, které na rozdíl od Grand Prix peníze spotřebovávají, místo aby je generovaly.
Noční městský závod v Abu Dhabi za umělého osvětlení je i nadále předmětem hovoru a podle zainteresovaných stran už pořadatel plánuje i jeho termín - 31. ledna 2009.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.