Při příležitosti víkendového závodu v australském Melbourne a plánů na vůbec první závod Formule 1 při umělém osvětlení v Abu Dhabi se objevily úvahy o plusech, mínusech, pravděpodobnosti a finančních nákladech.
Vedení melbournského okruhu konstatovalo, že plány na noční závod jsou zajímavé, ale finančně nákladné, neboť by znamenaly vybudovat kompletně nové umělé osvětlení, jež by zajišťovalo jezdcům viditelnost stejně dobrou, jak při jízdě ve dne.
Důvody pro noční závod jsou v podstatě pouze dva. V první řadě je to lidská zvědavost a touha po něčem novém a neznámém. V druhé řadě je zájem odůvodňován tím, že by nemuseli diváci v Evropě, kde je sledovanost F1 největší, vstávat tak brzy ráno.
Australia's Motorsport News přišlo ale s nápadem, který se zdá být rozumným řešením. GP Austrálie by se uskutečnila nikoliv v březnu, ale už v únoru, kdy ještě není u protinožců podzim, ale léto a slunce zapadá kolem 22. hodiny. Pokud by byl závod odstartován v 20 hodin tamního času, dojížděl by se za světla a diváci v Evropě by zapínali televizi až v 10 hodin ráno, což by přilákalo k obrazovkám více lidí. Také by byl větší zájem o závod v Austrálii přímo v Albert Park, neboť by ho mohli diváci sledovat večer, kdy se už nevěnují svým koníčkům, sportu, či cestování.
Nápad navíc podporuje snahu Mezinárodní automobilové federace a Bernieho Ecclestonea hájícího zájmy vlastníka komerčních práv, kteří podporují prodloužení sezony a více závodů na úkor testů, které na rozdíl od Grand Prix peníze spotřebovávají, místo aby je generovaly.
Noční městský závod v Abu Dhabi za umělého osvětlení je i nadále předmětem hovoru a podle zainteresovaných stran už pořadatel plánuje i jeho termín - 31. ledna 2009.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.