Dominantní výkon italské stáje v Melbourne přináší první důsledky, opět se objevily úvahy o legálnosti monopostu. Předmětem zkoumání má být pohyblivá podlaha F2007.
S podezřením na rozpor některých vozů startovního pole s technickými předpisy přišel šéf McLarenu Ron Dennis, který sice neoznačil za podezřelé právě nové Ferrari, ale podle náznaku a výsledku včerejšího závodu tak lze usuzovat.
„Uvidíme, jak se budou věci vyvíjet v dalších dvou nebo třech závodech. Na povrch vyšla celá řada nových věcí a vy jdete boxy a přemýšlíte, zda to či ono legální je a nebo není. Více týmů má nyní prospěch z toho, že není pravidlo naprosto jasné. Bude to chvíli trvat, než bude jednoznačně stanoveno co je a co není legální,“ uvedl Dennis pro speedtv.com.
Technické předpisy dovolují u podlahy monopostu určitou míru pružnosti, neboť drtivou část rázů od obrubníků a nerovností přenáší na celý podvozek, který tím neúměrně trpí. Pokud je však podlaha natolik ohebná, aby ve vysoké rychlosti snížila svůj aerodynamický odpor podobně jako v minulém roce pohyblivé spoilery, jedná se o aerodynamický prvek, který není v souladu s předpisy.
Právě tuto skutečnost nyní u McLarenu zkoumají a pokud bude dáno ze strany Mezinárodní automobilové federace stáji z Wokingu za pravdu, postihne některý tým podle Dennise citelná ztráta konkurenceschopnosti.
„To je známá hra, která se hraje kdykoliv je Ferrari nejrychlejší a není to ani poprvé a ani naposledy, co se objevují otázky o legálnosti monopostu Ferrari. Pokud má někdo nějakou stížnost, od toho je tu Mezinárodní automobilová federace,“ uvedl tiskový mluvčí Ferrari.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.