Dominantní výkon italské stáje v Melbourne přináší první důsledky, opět se objevily úvahy o legálnosti monopostu. Předmětem zkoumání má být pohyblivá podlaha F2007.
S podezřením na rozpor některých vozů startovního pole s technickými předpisy přišel šéf McLarenu Ron Dennis, který sice neoznačil za podezřelé právě nové Ferrari, ale podle náznaku a výsledku včerejšího závodu tak lze usuzovat.
„Uvidíme, jak se budou věci vyvíjet v dalších dvou nebo třech závodech. Na povrch vyšla celá řada nových věcí a vy jdete boxy a přemýšlíte, zda to či ono legální je a nebo není. Více týmů má nyní prospěch z toho, že není pravidlo naprosto jasné. Bude to chvíli trvat, než bude jednoznačně stanoveno co je a co není legální,“ uvedl Dennis pro speedtv.com.
Technické předpisy dovolují u podlahy monopostu určitou míru pružnosti, neboť drtivou část rázů od obrubníků a nerovností přenáší na celý podvozek, který tím neúměrně trpí. Pokud je však podlaha natolik ohebná, aby ve vysoké rychlosti snížila svůj aerodynamický odpor podobně jako v minulém roce pohyblivé spoilery, jedná se o aerodynamický prvek, který není v souladu s předpisy.
Právě tuto skutečnost nyní u McLarenu zkoumají a pokud bude dáno ze strany Mezinárodní automobilové federace stáji z Wokingu za pravdu, postihne některý tým podle Dennise citelná ztráta konkurenceschopnosti.
„To je známá hra, která se hraje kdykoliv je Ferrari nejrychlejší a není to ani poprvé a ani naposledy, co se objevují otázky o legálnosti monopostu Ferrari. Pokud má někdo nějakou stížnost, od toho je tu Mezinárodní automobilová federace,“ uvedl tiskový mluvčí Ferrari.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.