Vítězný tým Poháru konstruktérů v letech 2005 a 2006 má pravděpodobně výrazně redukovaný finanční rozpočet pro letošní sezonu. Vyplývá tak ze slov prezidenta týmu Alaina Dassase v rozhovoru pro agenturu Sport-Informations-Dienst.
Konkurenceschopnost Renaultu byla včera v Austrálii výrazně za očekáváním a šéf týmu Flavio Briatore přiznal, že ztráta na Ferrari je větší, než čekali. Prezident Dassas navíc při svém zklamání po pouze pátém místě Giancarla Fisichelly v rozhovoru pro Sport-Informations-Dienst uvedl, že Renault F1 má nejmenší rozpočet ze všech továrních týmů.
O malé podpoře ze strany automobilky se všeobecně ví a dost možná to byl jeden ze základních impulsů pro odchod Fernanda Alonsa k McLarenu. Neuvedl konkrétní sumu, ale naznačil její mantinely 250 - 400 milionů amerických dolarů. Dá se předpokládat, že její pozice je u spodní hrany.
Snížení rozpočtu kopíruje zmrazení vývoje motorů a odchod výrobce tabákových výrobků z pozice hlavního sponzora. Na stranu druhou stáj mírně ušetřila na platech jezdcům odchodem dvojnásobného šampiona Alonsa a do týmové pokladny plynou i peníze za prodej motorů soukromému Red Bull Racing. Počítá se i s tím, že nový hlavní sponzor ING není výrazně méně přející.
Flavio Briatore rád připomínal, obzvláště Ronu Dennisovi z McLarenu, že Renault poráží ostatní tovární týmy s výrazně menším rozpočtem. Tentokrát se karta obrátila, bude se tak Renault na rozpočet pro změnu vymlouvat?
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.