Šéf stáje z Brackley Nick Fry přiznal, že konkurenceschopnost týmu při testech v Bahrajnu výrazně vzrostla, ale na vítězství v závodě to v Austrálii stačit určitě nebude. Vedení změnilo systém přípravy, a ten zatím nese své ovoce.
Fry porovnal loňský a letošní rok. Před sezonou 2006 byl monopost RA106 od ledna do března velmi rychlý a konkurenceschopný, pak na konkurenci ztrácel a až v druhé části sezony ztrátu zase dohnal.
„Změnili jsme styl přípravy. Více času věnujeme práci v továrně a aerodynamickém tunelu. Veškerou energii jsme loni věnovali přípravě vozu na začátek ledna, pak jsme nebyli stavu ho vyvíjet stejně intenzivně i po startu sezony. Letos jsme použili celou řadu věcí pro Austrálii až tady v Bahrajnu. Výsledek byl viditelný okamžitě,“ uvedl Fry a na mysli měl výrazné zlepšení časů v testech, kdy zajel Button dvakrát třetí nejlepší čas ze tří testovacích dní.
Šéf stáje přiznal, že na krátké vzdálenosti je letošní RA107 opravdu konkurenceschopný, ale při dlouhých stintech ztrácí na nejlepší vozy kolem půl vteřiny na jedno kolo. Neznamená to však, že je Honda zase v potížích, jak to mohlo vypadat navenek.
„Myslím si, že jsme schopni v Melbourne bodovat a v průběhu roku bychom se měli dostat do pozice, kdy budeme vyhrávat závody. Vede mne k tomuto prohlášení skutečnost, že kvalitativní rozdíl mezi RA106 a RA107 je největší, jaký jsme kdy dokázali udělat,“ dodal Nick Fry.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.