Honda Racing dnes představuje zbrusu nový a neotřelý design svého vozu pro sezonu 2007, který má zvýšit povědomí lidstva o nutnosti ochrany planety Země a životního prostředí. RA107 bude místo nápisů a log sponzorů pokryt fotografií planety.
Tovární tým však nekončí s tímto nápadem v polovině cesty. Každý se totiž může k programu připojit. Na adrese www.myearthdream.com se lze zaregistrovat a vaše jméno bude k vidění nejen na této webové stránce, ale i na ploše vozu, kde bude ale díky očekávanému zájmu vyvedeno pouze jako miniatura ve velikosti jednoho pixelu. Honda Racing však slibuje, že pod mikroskopem budou jména čitelná. Program nese označení: "naše auto je vaše auto".
Největší hudební vydavatelství Universal Music a společnost Gatorade jsou prvními subjekty, které se ke konceptu přidaly a jsou na voze vyvedeny nápisy. Také existující partneři a sponzoři stáje Fila, IBM, Instron, Oliver Sweeney, Perkin Elmer, Showa Denko, TUV a GF Agie Charmilles se k nápadu přidali a dali k tomu svůj souhlas.
„Klimatické změny jsou pravděpodobně největšími spornými otázkami celosvětového společenství a F1 z toho vyňata rozhodně není. Naopak věříme, že Formule 1 s globálním profilem a špičkovou technologií může hrát důležitou roli ve zvýraznění sporných otázek a rozvoji nových řešení. Navíc FIA rozpoznala příležitost pro Formuli 1, přinést společnosti nejlepší inovační technologie. V roce 2009 začneme používat například zařízení pro druhotné využití vzniklé energie,“ uvedl Nick Fry, šéf Honda Racing.
„Věříme tomu, že praktická řešení některých problémů mohou vzejít právě z práce na našem programu F1. Pracujeme více než kdy předtím na výkonu našeho týmu a vozu, abychom dosáhli našeho cíle, kterým je i nadále titul mistra světa. V první řadě jsme závodní tým a F1 je opravdu týmovým sportem. Našeho cíle můžeme dosáhnout pouze týmovou prací a doufáme, že zvýrazněním sporných otázek povzbudíme v celém lidském společenství veřejný zájem na ochraně planety před klimatickými změnami způsobenými lidskou činností a životním stylem.“
Jenson Button má radost z nového designu svého monopostu, se kterým bude bojovat v letošním šampionátu o zisk titulu mistra světa. „Lidé kteří pracují v F1 a fanoušci F1 jsou asi nejdůležitější lidé, změna jejich pohledu na životní prostředí je důležitá a v tom je pravý význam této kampaně. Vypadá to zvláštně, na voze není jediný sponzor, jediné logo. Cílem je zvýšit povědomí ochrany životního prostředí. Nyní je v této záležitosti F1 neutrální, ale doufáme, že v budoucnu budeme v této věci hodně pozitivní.“
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.
Charles Leclerc po náročné Velké ceně Kanady přiznal, že jeho výkon nebyl ideální a kritizoval strategii Ferrari, která ho podle něj stála lepší výsledek. Zdůraznil ale, že necítí potřebu někomu něco dokazovat a raději se soustředí na další závody
Max Verstappen dojel v Kanadě druhý těsně za Georgem Russellem, přičemž závěr závodu přinesl napínavý a férový souboj. Oba piloti předvedli odvahu i vzájemný respekt, který dodal bitvě na dramatičnosti i lidském rozměru.
FIA zahájila šetření souboje mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim během závěru Velké ceny Kanady. Incident výrazně ovlivnil průběh závodu a může mít dopad na týmovou strategii McLarenu.
George Russell si udržel vítězství v Kanadě poté, co komisaři zamítli protest Red Bullu. Rozhodnutí potvrdilo čistotu jeho závodu a nezměnilo pořadí.
Během Velké ceny Kanady se střetli jezdci McLarenu Lando Norris a Oscar Piastri, což výrazně ovlivnilo průběh závodu. Incident vyvolal pozornost fanoušků i odborníků a otevřel debatu o týmové strategii a agresivitě.
Lewis Hamilton v úvodu závodu v Montrealu srazil sviště, který se objevil na trati. Kolize způsobila poškození jeho vozu a prakticky zmařila šanci na dobrý výsledek.
George Russell si dojel pro vítězství ve Velké ceně Kanady po precizním výkonu, který potvrdil jeho formu a rychlost. Přesto se pozornost po závodě soustředila na incident mezi jezdci McLarenu, jejichž vzájemný kontakt rozvířil debaty a částečně zastínil Russellův triumf.
Ferrari ovládlo Le Mans potřetí v řadě, a pokaždé s jinou jezdeckou sestavou – letošní triumf podtrhl Robert Kubica. Italská stáj tím potvrzuje, že její návrat do vytrvalostního závodění je začátkem nové éry dominance.
Max Verstapen po kvalifikaci v Montrealu, kde skončil druhý za Georgem Russellem, přiznal, že ho opakované otázky o blížícím se trestu startu opravdu rozčilují. Tyto spekulace mu podle jeho slov odvádějí pozornost od závodního víkendu.
Lando Norris nenavázal v Kanadě na formu z předchozích závodů a po trápení v trénincích i kvalifikaci odstartuje až ze sedmé pozice. Na rozdíl od týmového kolegy Piastriho bude muset v závodě dohánět.