Jenson Button je zajímavou postavou Formule 1. Svým debutem u Williamsu, propadem u Benettonu a znovuzrozením u BAR Honda se zařadil mezi adepty na titul mistra světa. Jak si stojí ve srovnání s Kimi Raikkonenem a obhájcem dvou titulů Fernandem Alonsem?
Kdo zná Jensona Buttona velmi dobře? Ralf Schumacher, Jarno Trulli, Takuma Sato či Rubens Barrichello? Zdá se, že nejvíce vzpomínek na něj má Jacques Villeneuve, kterého mladý Brit “vykousal“ z BAR, přitom mu Kanaďan před sezonou nedával nejmenší šanci.
Tehdejší slovní válka plnila média a oba jezdci později přiznali, že šlo o psychologickou bitvu, která ale nebyla až tak zlá, jak ji média prezentovala. Jedno si z onoho roku 2003 však Villeneuve pamatuje.
„Jenson si moje invektivy nezasloužil, mnoho z těch věcí jsem řekl neoprávněně, v rozhořčení a neměl jsem je říkat,“ uvedl znovu Jacques Villeneuve, jenž už s konečnou platností nebude stát na startovním roštu Grand Prix. Button postupně prokázal, že je zaslouženě členem úzkého a prominentního společenství pilotů F1, což plně uznal před časem i JV.
„Jenson je rychlý, silný a nic ho nerozhází, ale až pokud bude bojovat o titul mistra světa uvidíme, zda je tak dobrý jako Alonso,“ dodal Villeneuve. „To je ale velmi pravděpodobné, neboť je přinejmenším tak dobrý jako Kimi.“
Trocha sentimentu a vzpomínek nikdy neublíží, ale ruku na srdce JV, skutečně jsi o těchto slovech přesvědčen? Vždy je lepší být poražen králem, než jen vojákem...
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.