Téměř dvorní stavitel okruhů pro závody Grand Prix Formule 1 Herman Tilke uvedl svůj názor na reálnost ambicí Mexika, Ruska a Indie vstoupit mezi vyvolené v rámci šampionátu.
Vykonavatel komerčních práv k Formuli 1 Bernie Ecclestone vždy prosazoval globalizaci Formule 1 a se vstupem automobilek do tohoto sportu se dočkal. F1 expanduje do zemí, o jejichž pořadatelství by dříve nikdo ani neuvažoval.
Brit doufá v dohodu s týmy a pořádání dvaceti podniků během sezony. Mezi čekateli na příležitost jsou podle něj výše uvedené země, kde jsou připraveny k realizaci plány na nové špičkové autodromy.
Architekt Herman Tilke má na svědomí většinu posledních přestaveb závodních okruhů a výstavbu nových. Jeho jméno bylo zmíněno v souvislosti s návratem závodů do Mexika i přípravou debutu v Rusku a Indii.
„V Mexiku jsme se zastavili na politických rozporech, jinak byly připraveny plány a lokalizováno místo, které slibovalo velice pěkný závodní okruh,“ uvedl Tilke. „V Rusku se o F1 mluví dlouho, skutečnost je taková, že tam stavíme dva okruhy, ale ani jeden není pro závody Grand Prix. V Indii je vše zatím pouze na úrovni diskuzí, reálně není zpracováno téměř nic.“
Nu, na druhou stranu mohou být příznivci známých, tradičních a klasických okruhů potěšeni, neboť nebude jejich vyřazení z kalendáře asi tak horké, jak to po slovech “Mistra E“ vypadalo...
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.