Jerez - 2. den; V Jerezu pokračovala testová příprava na sezonu 2007 a práce osmi stájí byla provázena množstvím technických problémů.
De la Rosův nejlepší úterní čas zlepšil včera pilot Ferrari Felipe Massa o 2,5 desetiny vteřiny. 1:19,992 překonal ještě i Hamilton (McLaren) a Kubica (BMW Sauber).
Alonso včera zakusil loňské pocity Raikkonena hned dopoledne a po obědě zůstal stát znovu. Stáji Rona Dennise se však podařilo potíže rychle odstranit.
Také Raikkonenův plán přerušila technická porucha jeho Ferrari a podobně dopadli i Webber s Red Bull (olejový systém) a Trulli s Toyotou (motor).
Nejvíce kol dokončil Hamilton a přes potíže i Alonso, který objel španělský okruh 101krát. Jen o kolo méně ujel Button s Hondou. Ve druhém voze japonské stáje se znovu představil mladý Andretti, který však ani včera svým časem nepřekvapil.
JEZDEC TÝM NEJLEPŠÍ ČAS KOLA 1 MASSA Ferrari 1:19.746 46 2 HAMILTON McLaren 1:19.821 109 3 KUBICA BMW 1:19.839 96 4 ALONSO McLaren 1:20.046 101 5 RAIKKONEN Ferrari 1:20.058 46 6 PIQUET Renault 1:20.070 76 7 WURZ Williams 1:20.132 78 8 ROSBERG Williams 1:20.143 66 9 SCHUMACHER Toyota 1:20.604 59 10 WEBBER Red Bull Racing 1:20.629 36 11 COULTHARD Red Bull Racing 1:20.702 70 12 HEIDFELD BMW 1:20.710 80 13 BUTTON Honda 1:20.751 100 14 ZONTA Renault 1:20.767 86 15 TRULLI Toyota 1:20.898 80 16 ANDRETTI Honda 1:22.151 74
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.