Jerez - 2. den; V Jerezu pokračovala testová příprava na sezonu 2007 a práce osmi stájí byla provázena množstvím technických problémů.
De la Rosův nejlepší úterní čas zlepšil včera pilot Ferrari Felipe Massa o 2,5 desetiny vteřiny. 1:19,992 překonal ještě i Hamilton (McLaren) a Kubica (BMW Sauber).
Alonso včera zakusil loňské pocity Raikkonena hned dopoledne a po obědě zůstal stát znovu. Stáji Rona Dennise se však podařilo potíže rychle odstranit.
Také Raikkonenův plán přerušila technická porucha jeho Ferrari a podobně dopadli i Webber s Red Bull (olejový systém) a Trulli s Toyotou (motor).
Nejvíce kol dokončil Hamilton a přes potíže i Alonso, který objel španělský okruh 101krát. Jen o kolo méně ujel Button s Hondou. Ve druhém voze japonské stáje se znovu představil mladý Andretti, který však ani včera svým časem nepřekvapil.
JEZDEC TÝM NEJLEPŠÍ ČAS KOLA 1 MASSA Ferrari 1:19.746 46 2 HAMILTON McLaren 1:19.821 109 3 KUBICA BMW 1:19.839 96 4 ALONSO McLaren 1:20.046 101 5 RAIKKONEN Ferrari 1:20.058 46 6 PIQUET Renault 1:20.070 76 7 WURZ Williams 1:20.132 78 8 ROSBERG Williams 1:20.143 66 9 SCHUMACHER Toyota 1:20.604 59 10 WEBBER Red Bull Racing 1:20.629 36 11 COULTHARD Red Bull Racing 1:20.702 70 12 HEIDFELD BMW 1:20.710 80 13 BUTTON Honda 1:20.751 100 14 ZONTA Renault 1:20.767 86 15 TRULLI Toyota 1:20.898 80 16 ANDRETTI Honda 1:22.151 74
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.