Rakušan Gerhard Berger je přirozeně v centru zájmu médií. Nejenže je to bývalý špičkový pilot F1, ale vlastní polovinu týmu, který nemá jako jediný jezdce a dost možná bude muset k soudu.
Stále se totiž hovoří o legálnosti šasi, které připravuje Toro Rosso pro sezonu 2007. Oponenti v čele s Frankem Williamsem a šéfem Spykeru Kollesem vyhrožují žalobou, neboť má být nový monopost z Faenzy v rozporu s ujednáními Concorde Agreement.
„Přirozeně sledujeme vývoj všech věcí v F1, a to i diskusi kolem zákaznických šasi. Přesto opakuji, že naše auto je v souladu s Concorde Agreement i technickými předpisy FIA, řádně jsme si věci nastudovali a dali se na cestu, ze které není cesty zpět. Jsme si jisti a pokud se chtějí soupeři o této věci bavit u soudu, jsme připraveni naše kroky obhájit,“ uvedl Berger.
Co se týče jezdecké sestavy, Liuzzi a Speed jsou blízko podpisu, ale stále ještě není definitivně rozhodnuto.
Toro Rosso bylo na začátku loňského roku s omezeným desetiválcem poměrně konkurenceschopným vozem, ale výsledkem byl jeden jediný bod. Nelituje bývalý pilot McLarenu, Ferrari a Benettonu svého působení v malém týmu?
„V žádném případě, tohle je úplně nová výzva. V minulosti jsem byl vždy ve špičkových týmech, které měly k dispozici peníze a měly i výborné výsledky, tady je to jiné, nové.“
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.