Britská stáj započala spolupráci s Toyotou a výsledkem je šasi označené FW29, které má dát zapomenout na loňskou sezonu charakterizovanou počáteční euforií a závěrečným zklamáním.
Zakladatel a šéf týmu Frank Williams zopakoval, že loňská sezona nebyla nejlepší a má velkou radost z toho, že celý tým zabral, zdvojnásobil pracovní nasazení a připravil nový vůz FW29. „Do nové sezony vstupujeme s novým názvem AT&T Williams a s novými partnery, včetně Lenovo. Máme k dispozici dostatek talentovaných lidí a já osobně jsem přesvědčen, že nový vůz toho bude důkazem.“
Spolumajitel stáje Patrick Head se stará o co nejúspěšnější provázání ekonomické a technické stránky a podle jeho slov je stáj nejen velmi silná, ale i bojovně naladěná. „Loni nám to nevyšlo, ale už o tom nemluvme, musíme se soustředit na další výzvy a cíle. Přes zimu jsme udělali vše co bylo v našich silách, abychom mohli zase bojovat o přední umístění.“
Přípravou FW29 byl pověřen technický ředitel Sam Michael, který i nadále setrvává na postu zděděném po Patricku Headovi. Novinka stáje z Grove je evolucí loňského rychlého FW28 a hlavní pozornost byla zaměřena na jeho největší slabinu, nespolehlivost. „Pracovali jsme také na ještě lepší aerodynamické účinnosti, přepracovali jsme boční tanky a chladící a výfukový systém. Také zadní spoiler doznal výrazných změn, aby byl lehčí a účinnější.“
Jezdeckou sestavu stáje tvoří závodní piloti Nico Rosberg a Alex Wurz, který se po dlouhé době testování pro McLaren a Williams dočkal návratu na závodní sedačku. Testovací role náleží Narainovi Karthikeyanovi a Kazuki Nakajimovi.
Nico Rosberg věří stejně jako šéf týmu ve výrazně lepší sezonu a mělo by mu k tomu pomoci množství informací a poznatků, kterým se v uplynulé sezoně naučil. „Svět F1 je naprosto specifický, a tak jsem se musel stále a stále učit něčemu novému. Poslední týdny přípravy nového vozu byly velmi intenzivní, všichni pracovali s velkým nadšením a profesionalitou.“
Alex Wurz je rozhodně z dvojice závodních jezdců tím zkušenějším a velmi se těší na návrat na startovní rošt. „Nemohu se už dočkat. Vidina závodění mi dodala obrovskou motivaci, jsem připraven a hrdý na to, že jsem dostal důvěru právě u Williamsu.“
Debut FW29 by se měl uskutečnit v úterý 6. února na okruhu v Jerezu.
Foto: AT&T WilliamsF1
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.