Britská stáj započala spolupráci s Toyotou a výsledkem je šasi označené FW29, které má dát zapomenout na loňskou sezonu charakterizovanou počáteční euforií a závěrečným zklamáním.
Zakladatel a šéf týmu Frank Williams zopakoval, že loňská sezona nebyla nejlepší a má velkou radost z toho, že celý tým zabral, zdvojnásobil pracovní nasazení a připravil nový vůz FW29. „Do nové sezony vstupujeme s novým názvem AT&T Williams a s novými partnery, včetně Lenovo. Máme k dispozici dostatek talentovaných lidí a já osobně jsem přesvědčen, že nový vůz toho bude důkazem.“
Spolumajitel stáje Patrick Head se stará o co nejúspěšnější provázání ekonomické a technické stránky a podle jeho slov je stáj nejen velmi silná, ale i bojovně naladěná. „Loni nám to nevyšlo, ale už o tom nemluvme, musíme se soustředit na další výzvy a cíle. Přes zimu jsme udělali vše co bylo v našich silách, abychom mohli zase bojovat o přední umístění.“
Přípravou FW29 byl pověřen technický ředitel Sam Michael, který i nadále setrvává na postu zděděném po Patricku Headovi. Novinka stáje z Grove je evolucí loňského rychlého FW28 a hlavní pozornost byla zaměřena na jeho největší slabinu, nespolehlivost. „Pracovali jsme také na ještě lepší aerodynamické účinnosti, přepracovali jsme boční tanky a chladící a výfukový systém. Také zadní spoiler doznal výrazných změn, aby byl lehčí a účinnější.“
Jezdeckou sestavu stáje tvoří závodní piloti Nico Rosberg a Alex Wurz, který se po dlouhé době testování pro McLaren a Williams dočkal návratu na závodní sedačku. Testovací role náleží Narainovi Karthikeyanovi a Kazuki Nakajimovi.
Nico Rosberg věří stejně jako šéf týmu ve výrazně lepší sezonu a mělo by mu k tomu pomoci množství informací a poznatků, kterým se v uplynulé sezoně naučil. „Svět F1 je naprosto specifický, a tak jsem se musel stále a stále učit něčemu novému. Poslední týdny přípravy nového vozu byly velmi intenzivní, všichni pracovali s velkým nadšením a profesionalitou.“
Alex Wurz je rozhodně z dvojice závodních jezdců tím zkušenějším a velmi se těší na návrat na startovní rošt. „Nemohu se už dočkat. Vidina závodění mi dodala obrovskou motivaci, jsem připraven a hrdý na to, že jsem dostal důvěru právě u Williamsu.“
Debut FW29 by se měl uskutečnit v úterý 6. února na okruhu v Jerezu.
Foto: AT&T WilliamsF1
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.