Britská stáj započala spolupráci s Toyotou a výsledkem je šasi označené FW29, které má dát zapomenout na loňskou sezonu charakterizovanou počáteční euforií a závěrečným zklamáním.
Zakladatel a šéf týmu Frank Williams zopakoval, že loňská sezona nebyla nejlepší a má velkou radost z toho, že celý tým zabral, zdvojnásobil pracovní nasazení a připravil nový vůz FW29. „Do nové sezony vstupujeme s novým názvem AT&T Williams a s novými partnery, včetně Lenovo. Máme k dispozici dostatek talentovaných lidí a já osobně jsem přesvědčen, že nový vůz toho bude důkazem.“
Spolumajitel stáje Patrick Head se stará o co nejúspěšnější provázání ekonomické a technické stránky a podle jeho slov je stáj nejen velmi silná, ale i bojovně naladěná. „Loni nám to nevyšlo, ale už o tom nemluvme, musíme se soustředit na další výzvy a cíle. Přes zimu jsme udělali vše co bylo v našich silách, abychom mohli zase bojovat o přední umístění.“
Přípravou FW29 byl pověřen technický ředitel Sam Michael, který i nadále setrvává na postu zděděném po Patricku Headovi. Novinka stáje z Grove je evolucí loňského rychlého FW28 a hlavní pozornost byla zaměřena na jeho největší slabinu, nespolehlivost. „Pracovali jsme také na ještě lepší aerodynamické účinnosti, přepracovali jsme boční tanky a chladící a výfukový systém. Také zadní spoiler doznal výrazných změn, aby byl lehčí a účinnější.“
Jezdeckou sestavu stáje tvoří závodní piloti Nico Rosberg a Alex Wurz, který se po dlouhé době testování pro McLaren a Williams dočkal návratu na závodní sedačku. Testovací role náleží Narainovi Karthikeyanovi a Kazuki Nakajimovi.
Nico Rosberg věří stejně jako šéf týmu ve výrazně lepší sezonu a mělo by mu k tomu pomoci množství informací a poznatků, kterým se v uplynulé sezoně naučil. „Svět F1 je naprosto specifický, a tak jsem se musel stále a stále učit něčemu novému. Poslední týdny přípravy nového vozu byly velmi intenzivní, všichni pracovali s velkým nadšením a profesionalitou.“
Alex Wurz je rozhodně z dvojice závodních jezdců tím zkušenějším a velmi se těší na návrat na startovní rošt. „Nemohu se už dočkat. Vidina závodění mi dodala obrovskou motivaci, jsem připraven a hrdý na to, že jsem dostal důvěru právě u Williamsu.“
Debut FW29 by se měl uskutečnit v úterý 6. února na okruhu v Jerezu.
Foto: AT&T WilliamsF1
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.