Pilot Red Bull Racing není s přípravou na novou sezonu spokojen. Stáj je sice jedinou ze skupiny soukromých týmů, která už vyjela s novým vozem, mnoho toho ale nenajezdila.
V Barceloně v minulém týdnu zkoušel Skot především funkčnost jednotlivých systémů a s pouhými šesti koly na svém účtu se těšil do Valencie.
Při druhých testech však nepřálo počasí a když už se umoudřilo, zastavila práce porucha převodovky.
„Je to jako u pilota letadla, potřebuje se dostat do vzduchu a létat, aby byl dobře připraven a ne jen kroužit po rozjezdové dráze sem a tam.“
Coulthard je stále tázán ohledně svého názoru na nový vůz konstruovaný Adrianem Neweyem. „Zatím toho moc nemohu říci, neměl jsem příležitost ho řádně otestovat, ale rozhodně se neovládá snadno,“ uvedl.
Znamená to tedy, že Red Bull postavil auto, které na slibované umístění na stupních vítězů nemá šanci dosáhnout?
„Mně to ale vyhovuje, hůře ovladatelný monopost s sebou nese předpoklad rychlého vozu a když se v něm naopak cítíte skvěle, bývá často pomalé,“ dodal nejstarší pilot startovního pole.
Taková slova jsou v rozporu s prohlášeními dvojnásobného šampiona Alonsa, který vždy tvrdil, že základem úspěchů je dobře ovladatelný vůz, jehož reakce se dá odhadnout daleko dopředu.
David Coulthard snad myslel svými slovy skutečnost, že hůře ovladatelný vůz může být ještě rychlejší, pokud se vhodným nastavením stane dobře ovladatelným. V opačném případě jsou jeho dedukce diametrálně odlišné Alonsovým a přece jen ve prospěch Španěla hovoří dva tituly šampiona F1...
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.