Shrneme-li očekávání pro sezonu 2007, je považováno Ferrari s McLarenem za největší favority. Objevily se však úvahy o tom, zda poměrně radikální změna koncepce vozu F2007 šéfdesignerem Aldo Costou není v zásadním rozporu s fyzikálními zákony.
Alfou a omegou všech nových vozů je snaha o co nejlepší přizpůsobení jednotným pneumatikám Bridgestone, které mají mít dle předpokladu výrazně menší přilnavost proti loňskému roku.
Aby se snížila logická nedotáčivost monopostu, konstruktéři ostatních týmů se rozhodli o posun těžiště dopředu. Aldo Costa s jeho týmem však posunutím přední nápravy zvětšili rozvor kol a tím přemístili těžiště vozu na druhou stranu, tedy více dozadu.
Konkurence kroutí hlavou, v médiích se objevil kritický názor bývalého konstruktéra úspěšných Jordanů Gary Andersona, který je přesvědčen o tom, že F2007 bude pohromou a jde o naprosto špatnou koncepci.
Fyzikální zákony mluví sice pro Andersona, ale není přece jen poněkud nepravděpodobné, že by zkušený konstrukční tým, jenž sice přišel o svoji zkušenou hlavu v podobě Ross Brawna, postavil vůz, jehož koncepce by byla tak výrazně chybná?
Ví snad Aldo Costa o nových pneumatikách díky dlouhodobé úzké spolupráci s Bridgestone v době úspěchů i porážek něco více než konkurence?
Foto: Scuderia Ferrari
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.