Valencie – středa; Dvojnásobný šampion se ve Valencii nedal překonat ani včera a znovu zajel s novým McLarenem nejrychlejší čas dne. Počasí opět příliš stájím nepřálo a se suchými pneumatikami se dalo jezdit až odpoledne.
Se ztrátou 1,5 desetiny vteřiny si zajistil druhé místo v tabulce Fisichella s Renaultem, kterého však zastavil další z mechanických problémů jeho R27 před skončením vymezeného času. „Postihl nás technický problém, ale nedělám si z toho těžkou hlavu, tým na tom pracuje a je lepší, když máme takové problémy při testech než při závodech,“ uvedl Ital.
S nepatrnou časovou ztrátou za ním skončil týmový kolega Kovalainen. Čtvrté místo patřilo prvnímu z Ferrari, rychlejší byl Raikkonen, Massa skončil osmý. Mezi ně se vklínili Heidfeld, Trulli a Kubica.
Poprvé od lednového představení nové Toyoty se s vozem projel Ralf Schumacher a reportéry ubezpečil o tom, že tým jde správnou cestou a proti ještě syrovému vozu při oficiálním představení došlo k výraznému zlepšení. Na Alonsa však ztratil 1,3 vteřiny. Až předposlední nejlepší čas patřil včera Coulthardovi s novým Red Bull RB3.
Valencie, středa 1. Fernando Alonso, McLaren, 1:12.581 2. Giancarlo Fisichella, Renault, 1:12.731 3. Heikki Kovalainen, Renault, 1:12.769 4. Kimi Raikkonen, Ferrari, 1:12.861 5. Nick Heidfeld, BMW Sauber, 1:13.024 6. Jarno Trulli, Toyota, 1:13.297 7. Robert Kubica, BMW Sauber, 1:13.303 8. Felipe Massa, Ferrari, 1:13.574 9. Rubens Barrichello, Honda, 1:13.680 10. James Rossiter, Honda, 1:13.734 11. Ralf Schumacher, Toyota, 1:13.839 12. Pedro de la Rosa, McLaren, 1:14.283 13. Kazuki Nakajima, Williams, 1:14.406 14. Takuma Sato, Super Aguri, 1:14.812 15. David Coulthard, Red Bull, 1:15.948 16. Giedo van der Garde, Super Aguri, 1:26.348
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.