Soukromý tým vstoupil do Formule 1 narychlo s přepracovaným starým šasi Arrows A23. Jak byla jeho úprava do souladu s předpisy náročná, jaké podmínky tým měl a jak si vedl třeba Franck Montagny, odhalil technický ředitel Mark Preston.
Arrows A23 z roku 2002 byl jedinou možností, jak mohl tým bývalého jezdce F1 Aguri Suzukiho vstoupit do šampionátu F1 ještě v roce 2006. Obecně se předpokládalo, že budou vozy označené SA05 ztrácet na konkurenci hrozivých deset vteřin.
Preston přiznal, že nebyla situace konstrukčního oddělení záviděníhodná, neboť díky úpravě A23 do souladu s předpisy ztratili 30% původního přítlaku. Na nápravu měli aerodynamici jen pět týdnů, přesto snížili ztrátu na polovinu. „Většina týmu tráví v tunelech celý den, někdy mají dva aerodynamické tunely, my takový luxus neměli a přesto naši lidé odvedli výbornou práci.“
Hlavním omezením SA05 byl monokok, který byl svojí konstrukcí už přežitkem a na přípravu nového nebyl čas. Cílem bylo proto snížení hmotnosti a zlepšení aerodynamické účinnosti spolu s co možná nejlepším využitím pneumatik. „U SA06 v polovině sezony jsme už měli jiné bočnice, a to nás posunulo výrazně kupředu.“
Také s jezdeckou sestavou to u Super Aguri nebylo snadné. Ide vedle Sata nepřesvědčil a byl nahrazen zkušeným Montagnym, který pro stáj do té doby pouze testoval. „Takuma dokázal svoje kvality, ale v případě Francka bylo vidět, že závody jsou o něčem jiném, než testy,“ projevil s výkony Francouze malou spokojenost Preston. V závěru roku byl druhým pilotem už zase Japonec, tentokrát Yamamoto.
Pro sezonu 2007 má stáj jasný cíl, opustit poslední pozice a bojovat ve středu pole, což však nebude jednoduché, neboť třeba právě nejbližší soupeř Spyker získal do svých služeb ceněného konstruktéra Mika Gascoyna. „Mike bude mít k dispozici jen tolik zdrojů, kolik mu jich Spyker zajistí, my budeme mít výhodu spolupráce s Hondou a plánujeme postupně vůz vylepšovat závod od závodu.“
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.