Soukromý tým vstoupil do Formule 1 narychlo s přepracovaným starým šasi Arrows A23. Jak byla jeho úprava do souladu s předpisy náročná, jaké podmínky tým měl a jak si vedl třeba Franck Montagny, odhalil technický ředitel Mark Preston.
Arrows A23 z roku 2002 byl jedinou možností, jak mohl tým bývalého jezdce F1 Aguri Suzukiho vstoupit do šampionátu F1 ještě v roce 2006. Obecně se předpokládalo, že budou vozy označené SA05 ztrácet na konkurenci hrozivých deset vteřin.
Preston přiznal, že nebyla situace konstrukčního oddělení záviděníhodná, neboť díky úpravě A23 do souladu s předpisy ztratili 30% původního přítlaku. Na nápravu měli aerodynamici jen pět týdnů, přesto snížili ztrátu na polovinu. „Většina týmu tráví v tunelech celý den, někdy mají dva aerodynamické tunely, my takový luxus neměli a přesto naši lidé odvedli výbornou práci.“
Hlavním omezením SA05 byl monokok, který byl svojí konstrukcí už přežitkem a na přípravu nového nebyl čas. Cílem bylo proto snížení hmotnosti a zlepšení aerodynamické účinnosti spolu s co možná nejlepším využitím pneumatik. „U SA06 v polovině sezony jsme už měli jiné bočnice, a to nás posunulo výrazně kupředu.“
Také s jezdeckou sestavou to u Super Aguri nebylo snadné. Ide vedle Sata nepřesvědčil a byl nahrazen zkušeným Montagnym, který pro stáj do té doby pouze testoval. „Takuma dokázal svoje kvality, ale v případě Francka bylo vidět, že závody jsou o něčem jiném, než testy,“ projevil s výkony Francouze malou spokojenost Preston. V závěru roku byl druhým pilotem už zase Japonec, tentokrát Yamamoto.
Pro sezonu 2007 má stáj jasný cíl, opustit poslední pozice a bojovat ve středu pole, což však nebude jednoduché, neboť třeba právě nejbližší soupeř Spyker získal do svých služeb ceněného konstruktéra Mika Gascoyna. „Mike bude mít k dispozici jen tolik zdrojů, kolik mu jich Spyker zajistí, my budeme mít výhodu spolupráce s Hondou a plánujeme postupně vůz vylepšovat závod od závodu.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.