Zakladatel známé a v minulosti velmi úspěšné stáje má na své straně fronty odporu proti zákaznickým šasi pouze konkurenční stáje Spyker a BMW Sauber. Ostatní jsou buď na druhé straně linie nebo zaujaly neutrální postoj.
Nově totiž přilil oleje do ohně David Richards, který připravuje na debutovou sezonu dvanáctý tým startovního pole. Ten by měl startovat poprvé v roce 2008 a plánuje kupovat jak motor, tak celé šasi. Pravděpodobně od stáje McLaren Mercedes.
Richards se diví Williamsově tvrdé kritice možnosti nasazovat starší monoposty, a to především s ohledem na období počínaje sezonou 2008. Majitel Prodrive uvedl: „Na konci letošní sezony vyprší ustanovení dohody Concorde Agreement a už dlouho se hovoří o tom, že od roku 2008 bude umožněno nakupovat šasi od jiných týmů a s nimi se účastnit závodů Grand Prix. Pokud se to Frankovi nelíbí, neměl se do šampionátu 2008 hlásit, zájemců bylo dostatek.“
Na obranu Sira Franka Williamse nutno uvést, že se hodlá bránit v krajním případě i soudní cestou proti použití zákaznických šasi pouze v letošním roce, neboť takové počínání je v rozporu s platnou Concorde Agreement. Pro sezonu 2008 a dále se pak uchýlil pouze ke kritice a hledání spojenců.
David Richards vstupuje do F1 s novou vizí a taktikou. Plánuje konkurovat jiným týmům tím, že se bude soustředit pouze na vývoj a testování nových technologií. Není úplně jasné, jak má Prodrive fungovat a ani jeho konkrétní cíle, ale dá se předpokládat, že se bude o nové poznatky dělit s tovární stájí a výměnou bude požadovat slevy z nákupní ceny staršího monopostu.
Taková strategie může být ale úspěšná pouze za předpokladu, že bude mít David Richards lepší a schopnější vývojáře a konstruktéry, než samotná automobilka a její tovární tým...
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.