Přestože se monoposty pro sezonu 2007 na první pohled svým tvarem výrazně neliší, klíčový faktor pro úspěch nebo neúspěch v boji s konkurenty možná skrývá průřez přední části monopostu.
Jak už naznačil Adrian Newey při popisu nového vozu stáje Red Bull Racing, rozhodl se použít některé osvědčené prvky ze svého předchozího působení u McLarenu, nespecifikoval však které. Na první pohled je však jasné, že ve tvaru přední části se drží svého konceptu i nadále.
Technický ředitel Renaultu Bob Bell se zmínil o tvaru přední části monokoku přímo a upozornil na rozličné konstrukční možnosti. Průřez je podle svého tvaru označován jako kýl a Renault volil osvědčený “V kýl“ (více zde), většina soupeřů dál setrvává u nulového kýlu, který je sice aerodynamicky nejvýhodnější, ale konstruktéři mají v jeho případě omezené možnosti při návrhu předních náprav.
Věhlasný Adrian Newey přišel dokonce v případě RB3 s starším dvojitým V kýlem, který použil u úspěšného McLarenu MP4-17. Která ze tří variant bude nakonec nejvýhodnější? To je otázka, na kterou přinese odpověď až úvod sezony, ale z teoretických předpokladů se dá usuzovat, že dvojitý V kýl by mohl být správnou cestou.
Všechny zainteresované strany se shodují na tom, že v letošní sezoně bude hrát prim ta stáj, která nejlépe využije potenciálu stejných pneumatik Bridgestone. Dvojitý V kýl je z uvedených řešení nejtěžší a nabízí nejlepší konstrukční možnosti pro řešení přední nápravy.
Pokud se předpoklady potvrdí, bude mít RB3 sice o něco horší aerodynamickou účinnost, zato by měl mít výrazně lepší mechanickou přilnavost na přední nápravě, což může být na závodních okruzích cennou devizou, především pak na studených gumách...
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.