Šéf týmu Red Bull Christian Horner podporuje větší přehled diváků o samotných závodech Formule 1. Souhlasil by i s veřejným odposlechem veškeré komunikace mezi jezdcem a týmem.
Podle Hornera je potřeba, aby diváci na tribunách a u televizorů věděli o situaci jednotlivých jezdců a stájí co nejvíce, teprve tak bude jejich zážitek ze samotných závodů bohatší o další dimenzi.
Některé stáje s touto otevřeností však nesouhlasí a důvod je jasný. Kromě diváků by totiž o strategii týmu a záměrech jezdce věděli i soupeři.
Na straně druhé je těžké si představit, jak by veřejný odposlech probíhal. Zřejmě by musel fungovat na podobném principu, jako u televizního přenosu, někdo by vybíral nejzajímavější pasáže a zprostředkovával jeho přenos divákům.
Je potřeba si však uvědomit i druhou stranu mince. FIA a vedení F1 se snaží dělat vše pro zajímavost samotných závodů. Kvalifikační formát zaměřený na možnost startovat s tajným množstvím paliva a jinou váhou vozu než soupeři je zářným příkladem. Pokud však diváci budou tušit, kolik má kdo paliva, jaké pneumatiky a jakou strategii, zdá se takový postup poněkud kontraproduktivní...
Max Verstappen odstoupil z Velké ceny Rakouska už v prvním kole po kolizi s nováčkem Antonellim. Místo aby šel za novináři a k týmu, sledoval raději 24hodinovku ve Spa, kde jeho tým vyhrál třídu Gold Cup.
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.