AKTUALIZOVÁNO; Red Bull Racing tentokrát představil svůj nový monopost bez jakékoliv show přímo před boxy španělského okruhu Catalunya u Barcelony.
Šéfkonstruktér Adrian Newey vtiskl “erbétrojce“ svůj rukopis, který je více než podobný loňskému McLarenu, jehož základní koncepce byla ještě navržena proslulým konstruktérem. Monopost je oproti RB2 od nosu po zadní spoiler změněn. Nos je užší a skloněný, nese uprostřed výrazně zvlněné přední křídlo. Zadní spoiler je kompletně nový a vodorovné plochy také dostaly tvar křivky. Bočnice jsou bohatě profilované jako u konkurence, ale proti ostatním novinkám letošního roku RB3 neoplývá prvky upravujícími proudění vzduchu kolem vozu.
Newey situaci vysvětlil: „Některé věci jsou skutečně podobné McLarenu, vycházel jsem ze svých zkušeností, ale mnoho řešení pochází přímo z konstrukčního oddělení Red Bull. Hlavní změny ovlivňující aerodynamiku přišly v platnost před rokem 2005, RB3 je proto spíše evolucí. Díky malým zkušenostem s gumami Bridgestone jsme navrhli vůz s rezervami pro další úpravy na základě získaných zkušeností.“
Newey porovnal náročnost přípravy nového vozu před deseti lety a dnes a konstatoval, že v současné době je na jeho přípravu potřeba celý jeden rok. RB3 se dostal poprvé do aerodynamického tunelu ale až v červnu 2006, což bylo příliš pozdě. Tým musel čekat na rekonstrukci a kalibraci aerodynamického tunelu v Bedfordu. „Stálo nás to hodně času, ale s návrhem monokoku a převodovky jsme museli čekat. Otázka motorů nehrála roli, jak se hovořilo v médiích. Většina současných motorů je velmi podobná a není velký rozdíl v jejich umístění ve voze.“
Letošním rokem startuje spolupráce stáje Red Bull Racing s Renaultem při dodávce motorů. Brit je velmi potěšen faktem, že mnoho lidí zná osobně z dob spolupráce francouzské automobilky a Williamsu, ve kterém působil také. „Oni jsou velcí profesionálové a naprosto praktičtí lidé, kteří dokáží vytěžit z balíku maximum. Z minulosti vím, že dokáží odvádět stejně dobrou práci i když zásobují dva týmy.“ Technický ředitel Mark Smith poděkoval vedení za rekonstrukci aerodynamického tunelu v Bedfordu, který sice navenek nepůsobí nijak moderně, ale uvnitř je vše na špičkové úrovni. Také se zmínil o názorovém rozporu, který musel konstrukční tým při návrhu RB3 vyřešit. Newey totiž zastává jinou filozofii designu vozu, než Smith.
„Možná jsem věčný optimista, ale pevně věřím, že dosáhneme cílů, které jsme si stanovili. Jsem však velmi zvědav na první jízdy, neboť existuje několik různých filozofií designu vozu a Adrian zastává jinou, než jsme dělali v minulých letech v Renaultu. Jsem tedy logicky zvědav, která bude mít větší úspěch. Přestože si jsou vozy podobné, aerodynamická účinnost, tuhost a hmotnost jsou prvky, které mezi nimi dělají na dráze velký rozdíl."
Průběžně aktualizujeme
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.