AKTUALIZOVÁNO; Red Bull Racing tentokrát představil svůj nový monopost bez jakékoliv show přímo před boxy španělského okruhu Catalunya u Barcelony.
Šéfkonstruktér Adrian Newey vtiskl “erbétrojce“ svůj rukopis, který je více než podobný loňskému McLarenu, jehož základní koncepce byla ještě navržena proslulým konstruktérem. Monopost je oproti RB2 od nosu po zadní spoiler změněn. Nos je užší a skloněný, nese uprostřed výrazně zvlněné přední křídlo. Zadní spoiler je kompletně nový a vodorovné plochy také dostaly tvar křivky. Bočnice jsou bohatě profilované jako u konkurence, ale proti ostatním novinkám letošního roku RB3 neoplývá prvky upravujícími proudění vzduchu kolem vozu.
Newey situaci vysvětlil: „Některé věci jsou skutečně podobné McLarenu, vycházel jsem ze svých zkušeností, ale mnoho řešení pochází přímo z konstrukčního oddělení Red Bull. Hlavní změny ovlivňující aerodynamiku přišly v platnost před rokem 2005, RB3 je proto spíše evolucí. Díky malým zkušenostem s gumami Bridgestone jsme navrhli vůz s rezervami pro další úpravy na základě získaných zkušeností.“
Newey porovnal náročnost přípravy nového vozu před deseti lety a dnes a konstatoval, že v současné době je na jeho přípravu potřeba celý jeden rok. RB3 se dostal poprvé do aerodynamického tunelu ale až v červnu 2006, což bylo příliš pozdě. Tým musel čekat na rekonstrukci a kalibraci aerodynamického tunelu v Bedfordu. „Stálo nás to hodně času, ale s návrhem monokoku a převodovky jsme museli čekat. Otázka motorů nehrála roli, jak se hovořilo v médiích. Většina současných motorů je velmi podobná a není velký rozdíl v jejich umístění ve voze.“
Letošním rokem startuje spolupráce stáje Red Bull Racing s Renaultem při dodávce motorů. Brit je velmi potěšen faktem, že mnoho lidí zná osobně z dob spolupráce francouzské automobilky a Williamsu, ve kterém působil také. „Oni jsou velcí profesionálové a naprosto praktičtí lidé, kteří dokáží vytěžit z balíku maximum. Z minulosti vím, že dokáží odvádět stejně dobrou práci i když zásobují dva týmy.“ Technický ředitel Mark Smith poděkoval vedení za rekonstrukci aerodynamického tunelu v Bedfordu, který sice navenek nepůsobí nijak moderně, ale uvnitř je vše na špičkové úrovni. Také se zmínil o názorovém rozporu, který musel konstrukční tým při návrhu RB3 vyřešit. Newey totiž zastává jinou filozofii designu vozu, než Smith.
„Možná jsem věčný optimista, ale pevně věřím, že dosáhneme cílů, které jsme si stanovili. Jsem však velmi zvědav na první jízdy, neboť existuje několik různých filozofií designu vozu a Adrian zastává jinou, než jsme dělali v minulých letech v Renaultu. Jsem tedy logicky zvědav, která bude mít větší úspěch. Přestože si jsou vozy podobné, aerodynamická účinnost, tuhost a hmotnost jsou prvky, které mezi nimi dělají na dráze velký rozdíl."
Průběžně aktualizujeme
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.