Skotský pilot stáje Red Bull Racing David Coulthard bude v letošní sezoně nejstarším jezdcem startovního pole, přesto je vedením RBR velmi ceněný a má na to vlastní teorii.
Coulthard se aktivně zapojuje do chodu týmu už od svého příchodu před dvěma roky. Tvrdí totiž, že nestačí sednout do nového vozu, ale je důležité se účastnit jeho vývoje a hovořit s konstruktéry o pocitech a představách. Formule 1 je podle něj obchodem s opravdu velkými penězi, ale rozhodujícím faktorem byli, jsou a budou lidé, neboť i za tím nejmodernějším počítačovým programem pro simulaci stojí člověk.
Startovní rošt bude letos patřit zase o něco mladší generaci jezdců. Na straně druhé bude chybět Coulthardův bývalý týmový kolega Klien, jenž patřil při svém vstupu do F1mezi úplně nejmladší.
„Christian byl rychlý a do Formule 1 patří, ale měl málo zkušeností, a to se projevilo jak při závodech, tak vývoji vozu. Neříkám však, že byl příliš mladý, na Alonsovi a Raikkonenovi vidíte, že o věku to není, oba jsou ale špičkoví piloti a mají velký talent od přírody. Je také avšak pravdou, že zkušenosti získáváte s věkem, takže čím starší jsme, tím jsme i lepší,“ dodal se smíchem DC.
Foto: Sutton Motorsport Images
Yuki Tsunoda zaznamenal v Rakousku svůj nejhorší závod, kdy ho výrazně zpomalila degradace pneumatik a nedokázal najít příčinu propadu. Tým Red Bull i Christian Horner varují, že je potřeba rychle situaci řešit kvůli velkému rozdílu v tempu oproti Verstappenovi.
Ačkoliv má Max Verstappen platný kontrakt s Red Bullem až do roku 2028, jeho jméno se v souvislosti s Mercedesem objevuje stále častěji. Opakované náznaky i zákulisní debaty znovu rozdmýchaly otázku, zda by čtyřnásobný šampion mohl změnit barvy dříve, než by kdokoli čekal.
Lewis Hamilton usiluje o rekordní osmý titul mistra světa. Podle Bernieho Ecclestona však nemá v letošní sezóně příliš velké šance.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.